andra frågan

Datum ~ 2009-08-03 | Tid ~ 14:35:04
Kommentarer (0) | Allmänt

Fråga angående ryttarlicens.

Jag har ryttarlicens som jag registrerade med min gamla ryttarförening som jag tävlade för förut. Nu tävlar jag för en annan klubb men är fortfarande medlem på den gamla. Måste jag lösa ut en ny licens för den nya klubben ? :)

Svar

Ryttarlicensen ska betalas in en gång per år, då den förnyas.
Byter ryttaren adress, namn eller klubb måste denna licens uppdateas.
Detta för samma kostnad som om kortet försvinner 100kr.

Dessa bestämmelser finns för försäkringar och annat som licensen innefattar. Det är den nya klubben som är ansvarig för dig då du valt att tävla för denna. Du kan vara medlem i flera klubbar men den klubb du tävlar för, är den klubb du ska ha licens för.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback