Ringrostig.

Datum ~ 2009-08-17 | Tid ~ 20:01:52
Kommentarer (4) | Allmänt
Provridningen 16.00 på D som jag red förra veckan gick mycket bra.
Han skötte sig mer än exemplariskt och över förväntan. Stackars häst som hade en virrig ryttare med noll balans. Stackars bubben! Men jag var nöjd med vad vi presterade! Hoppade en bana på 1m utan större ansträngning från hästens sida. Med träning och mer rutin från min sida så blir han nog precis den vän, häst och framtid jag längtar efter och behöver. Jag har verkligen saknat känslan av tillfredställelse i vardagen, bara bara få vara nöjd - just nu. Den känslan gav han mig under hela ridturen. Som ni vet är det endå bara andra gången jag sitter på hästen!

När vi började tänka efter insåg jag att sist jag hoppade var i november på ridskolans ponny Gipsy. Enligt Emily får inte det räknas som hoppning utan mer som vallning, och ska vi prata om sist jag hopptränade seriöst.. Förra sommaren i Skåne på en lånehäst - snacka om att vara ringrostig.! Måste säga att det är en ny känsla att veta vad jag ska göra men, att sen få kroppen att göra som man vet att det ska vara är en hel vetenskap. Saken blir ju inte bättre på att man sitter på en okänd häst. Det sägs att jag är sjävkritisk och att det såg bra ut - det får vi verkligen hoppas.! (:

Nu återstår två hela dagar (och lite till) sen är det dags att lämna ett svar. Måste säga att det är mycket att tänka på! Hästen är precis det jag vill ha, och behöver men det återstår många men innan en affär är genomförd. En veterinärbesiktning ska genomföras, pris diskuteras - utrustning, röntgen m.m m.m . Samt att stallplats och allt annat kring måste bestämmas och göras klar. Vägrar riskera att köpa på mig en halt eller trasig häst trots att jag redan är såld.

Dela gärna med er av egna erfarenheter!





Kommentarer
Postat av: Evelina

Låter ju kanon, men bra att du är bestämd och nogrann innan köpet, för det brukar ju handla om en hel del massa pengar och då är det onödigt att förhasta sig in i ett köp, ser trevlig ut på bilden ovan om det är den hästen vill säga :P?

2009-08-17 @ 22:31:24
URL: http://evi0627.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Ja precis! Hade med mig de två personer jag känner som är mest noga - och hittar alltid något på den mest felfria hästen ! Det kändes faktiskt lite läskigt, men samtidigt väldigt tryggt. Finns det fel, upptäcker dem det! Ja precis, man vill ogärna köpa på sig en ofräsh häst! Han är verkligen super fin! Sådan typ av häst som jag letar efter!

2009-08-17 @ 22:46:57
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/
Postat av: Hanna

Gillar verkligen extriören!

Hoppas allt går bra med hästköpet, och grattis! :)

/Hanna

2009-08-18 @ 12:28:14
URL: http://www.metrobloggen.se/hannaekback
Postat av: Hoppbloggen

Ja visst är han snygg?! :)

Nu är det bara hålla tummar och tår allt allt är som det ska. - Tack (får vi hoppas)

2009-08-18 @ 12:30:56
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback