Ur betraktarens ögon

Datum ~ 2009-08-22 | Tid ~ 20:14:54
Kommentarer (2) | Allmänt
För alla er som följer min blogg vet ni att jag har en storhäst som är mycket intressant. De sista dagarna har det surrat rykten, tankar och åsikter från olika håll. Jag blir alldelens vimmelkantig och vet varken ut eller in, knappt vad jag heter längre. Beslutet blev att kika igenom bilderna från provridningen, vad säger hästen mig, vilken känsla och vad säger min intuition.

Som köpare är man kritisk till sista stunden, oavsett vilken häst man väljer att köpa. Jag har själv fått erfara att under loppet av en vecka, en dag eller bara några timmar kan en kommentar antingen övertyga dig, eller göra dig osäker. Just därför väljer jag att lägga framtiden i ödets händer. Besiktningen får avgöra varesig det blir ett hästköp eller inte. För min hjärna vänder och vider på allting och blir inte klok på allt som krävs för ett hästköp. Medan mitt hjärta bestämt sig för väligt länge sedan, jag tror på min magkänsla att han är en på miljonen. - Om det är någonting positivt eller negativt, det återstår att se.

Vacker som en dag och otroligt fotogenisk är han iaf, mitt hjärta tar ett extra skutt varje gång en bild dyker upp. - Tänk om jag skulle få vara stolt ägare till den otroliga häst? Inte i min vildaste fantasi kunde jag föreställa mig en sådan utstrålning och perfektion i en häst för mig. Avgör själva.

Kommentarer
Postat av: Evelina

Jo det är ju inte alltid tvär lätt att prestera super bra när man bara suttit på hästen 2 gånger :P

Men den ser trevlig ut , och jag gillar modellen på hästen :)

2009-08-22 @ 20:54:17
URL: http://evi0627.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Nej verkligen inte ! Främst inte när jag inte är van att rida storhäst! Men helt otroligt underbarhäst! Han gick riktigt bra och skötte sig långt över förväntan även fast jag inte alls gjorde rätt många gånger. Med det i åtanke så skulle det ju bara kunna bli bättre, med träning tillsammans för min del och mer muskler och kondition för honom borde det bli riktigt bra !

2009-08-22 @ 21:56:33
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback