Oväntat sällskap

Datum ~ 2009-12-05 | Tid ~ 23:58:27
Kommentarer (3) | Allmänt

Fick sällskap på en långtur igår, sölade lite i stallet för att hoppas på att någon dök upp och visst gjorde någon det. Tova och Rocky skulle ut på en tur med mamma Karin. Så vi hakade på och fick oss en regäl genomkörare. Underlaget som ni vet är verkligen ingen höjdare och resulterar i skritt, skritt skritt.
Jobbade med bjudningen och stödet i tygeln då min älskade häst gärna gör det enkelt för sig och går tjusigt men knäpper av. En ovana som vi jobbar på att få bort.
Efter några vurpor och annat sprattlande på marken kom vi trygga hem med en dyngsvettig häst. Att det ska vara så jobbigt att gå rätt är för mig en fråga. Jaja, hästen skötte sig bra och det var en nyttig tur med lite jobb inblandat! Söt är hon och charmar det flesta! Hoppas på att komma till ridhus i början av veckan. Allt beror på hur mamma jobbar.  Skulle vara skönt att rida igenom ordentligt och försöka jobba lite med hinder och hoppa lite mer ordentligt. Målet är julklappshoppningen den 19/12 att vi debuterar och gör vår premiär! Allt beroende på hur tiden till tävlingen ser ut, men målet och önskningarna går dit.

Hoppträning med Melody på söndag är efterlängtat och välbehövligt. Lite kondition och musklerträning är aldrig fel. Måste säga att jag känner otroligt lat och äcklig, träna och rida ordentligt längtar jag efter!
Kommentarer
Postat av: Warnmark -Adventsutlottning -bloggen för dig & din häst

Sv; Jag har tre par av Roeckl grip och är verkligen kanon nöjd med dom. Tycker att de uppfyller kraven man kan ha för en handske i den prisklassen. Rider minst två hästar om dagen och mina håller i 6-7 månader. Har svarta, vita och bruna och kan inte hålla med om att de svarta blir gråa så fort de används :o

2009-12-06 @ 08:59:14
URL: http://warnmark.blogg.se/
Postat av: Astrid

SV: har du ridit för honom?:)

2009-12-06 @ 11:20:54
URL: http://astridstraning.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hur är det, har ni bara halka nu?

2009-12-06 @ 19:21:02
URL: http://sandrasriddagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback