D-ponny jakten

Datum ~ 2009-11-26 | Tid ~ 23:14:36
Kommentarer (4) | Allmänt
Ponnyn som jag nämnde tidigare till min tilltänkta bekanta håller fortfarande måttet. Tyvärr är ägarna lite griniga och kan inte tänka sig sälja osett. Då ponnyn står väldigt olägligt till är det en större omöjlighet att provrida. Väldigt tråkigt då ponnyn är väldigt fin och skulle säkerligen passa väldigt bra till den tilltänkta ryttaren. Har skickat ett mejl som nära vän och se om möjligheten finns att kompromissa och komma fram till en lösning. Alltid värt ett försök.

Tillsammans och i samråd har vi hittat några andra intressanta som står lite närmare till. Två stycken är inbokade för provridning på söndag. Tyvärr kan jag inte medverka men uppdaterar så fort som möjligt vad som händer och sker. Har eventuellt en till på lut på vägen mot de andra två. Förhoppningsvis är någon av dessa det hon söker och kanske en framtida tränings och tävlingskompis. Skulle vara så roligt om hon kom igång med träningarna igen.

Uppdaterar om något mer dyker upp. För er som bor i norrland/västerbotten och vet av någon maxad d-ponny till salu meddela snarast då bilen rullar iväg på söndag!
Kommentarer
Postat av: Ou

Superponny till salu på blocket. Sök på Västerbotten så hittar du en maxad d-ponny, svart. Saga Smedberg säljer den. Missa inte den!!!

2009-11-27 @ 17:10:43
URL: http://dressyrtant.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Vet vilken det är!

Den är riktigt riktigt fin!

Tyvärr söker hon en hopponny i det yngre laget.

97-> har redan försökt be dem provrida Ilion!!

2009-11-27 @ 21:18:38
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/
Postat av: Michaela

Jag förstår faktiskt varför de inte vill sälja ponnyn till någon som inte kommer och provrider. Jag skulle själv aldrig sälja någon av mina ponnyer till någon jag inte träffat och sett fungerar med ponnyn! :)

2009-12-08 @ 10:32:43
URL: http://michaelaochzipp.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Att köpa och sälja osett är samma riskspel. Att köpa osett är nog större risker än att sälja osett. Jag respekterar och förstår självklart deras vilja då jag var av samma fattning själv. Men att först verka intresserad av att sälja, fråga kräva massa saker och sen dra sig ur och säga (vi säljer inte osett) tycker jag är dumt. Är man fast besluten om att inte sälja utan provridning kan man nämna det omgående.

2009-12-09 @ 00:12:23
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback