Debut

Datum ~ 2009-11-03 | Tid ~ 23:20:27
Kommentarer (2) | Allmänt
Spenderade dagen i stallet tillsammans med Emelie och Bavvan. Tror jag har börjat bli riktigt bortskämd med att ha någon att rida och göra stall syslor med. Med det tycker jag och hästen verkligen om, allting blir så mycket roligare då.

Det blev uteritt idag. Att hålla på snurra på någon ridbana känns fortfarande inte aktuellt varken för mig eller för hästen när underlaget är som det är. Inte hårt, utan snarare mjukt och kletigt. Hagarna är kletiga så det räcker och blir över så tacka för den något torrare vägen som finns att rida på.

Ridturen gick riktigt bra och hon skötte sig lika bra som tidigare. Vi kunde knappt hålla oss för skratt när lill-tussen blev rädd när vi travade förbi ett okänt föremål. Istället för att skygga eller hoppa iväg spänstar hon bara mer på steget i traven, snyggt för syns skull åtminstone!

Då uppförandet var på topp blev det även dags för galoppdebuten idag. Hon skötte sig otroligt bra även om vårt sällskap hade svårt att hänga med i hennes "korta" galopp. Otrolig känsla och förväntar mig riktigt träningsvärk imorgon. Många plus poäng till en väldigt duktig häst och ett mycket trevligt sällskap.

Försökte komma i kontakt med min gamla tränare idag och tyvärr avsäger hon sig träningarna framöver. Hon väntar tillökning i mars och vill därför inte boka upp sig på något innan. Otroligt tråkigt då jag inte har spekulerat i någon ananan tränare, detta tåls att tänkas på och måste fundera kring detta innan jag beslutar mig. Skulle vara skönt att komma igång med någon sorts av träning inom några veckor.

Jag lever som på rosa moln.
Kommentarer
Postat av: emsipems

grattis! välkommen till "jag har ingen tränare"ångesten!

2009-11-04 @ 08:41:17
URL: http://livetmedella.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Tack, eller vad man ska säga.

Men du hade väl hittat en tränare?

Just nu står jag tränarlös och det är verkligen inte okey om man vill utvecklas och komma någonstans. Detta tåls helt klart att funderas på!

2009-11-04 @ 11:04:33
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback