Frusen backe satte stopp för dagens planer

Datum ~ 2009-11-28 | Tid ~ 20:55:08
Kommentarer (2) | Allmänt
Klev upp tidigt för att hinna med stallet innan jobbet och mitt stadsbesök. 08.00 ringde väckarklockan och jag som inte fick en blund innan 06.00 ingen bra kombination men ibland måste man kämpa!

Åkte till stallet, mockade och fixade maten för dagen. Min tidiga upptäckt var dock, marken var frusen. Jag som hade tänkt jobba igenom min häst från marken idag, longering eller testa på tömkörning fick genast lägga om schemat.
Eftersom hon vilat två dagar tidigare kändes det totalt meningslöst att skritta ut på morgonen. Vad ger det henne när det energi hon behöver bli av med? Ännu en dag av vila, lite ångestladdat men det är tydligen OK när man har unghäst. Tanken är att hon ska få vila imorgon med sen tar vi nya tag på måndag. Oavsett väder och underlag måste hon få komma ut. Skritta om inte annat *suckar djupt*.

Satt i en längre konversation igår med en bekant sedan långt tillbaka. Vad finns det för mening med att bo i Norrland om vi inte får våran vita jul? Knarret under fötterna och plumsandet med hästarna är det vi har att skryta om i jämförelse med regninga ruskiga skåne. Men icke! Väderomslaget verkar stanna, och fortsätter det på detta vis, tro mig - då blir det inte många vintrar kvar  i Norrland. Det som gör vårt "land" unikt tas ifrån oss. Pytti!

Hästen var väldigt kelsjuk och mysig, tror hon saknar att få röra på sig ordentligt. Lovar att det händer på måndag!
Ska försöka uppdatera lite med bilder, som jag tidigare lovat från stallet. Har fått önskemål av läsare på vanliga stallbilder så ni ser hur jag har det. Samt möjligen veckans favoritpryl, fortfarande osäker angående detta.

"The big happening" som jag nämnde tidigare ligger fortfarande på is. Tiden har inte räckt till och ska jag göra något ska det vara ordentligt. Hoppas på att få komma igång så snart som möjligt. Skulle vara roligt att se hur stort intresset är.
Kommentarer
Postat av: mattan

ja lägg upplite på stall och hagar osv :D

2009-11-29 @ 02:59:22
URL: http://farrix.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Ska försöka få med mig kameran till stallet imorgon!

Uppdateringen borde komma på kvällen :)

2009-11-30 @ 21:40:44
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback