Hjärtegull i snöstorm

Datum ~ 2009-11-11 | Tid ~ 00:56:05
Kommentarer (1) | Allmänt
Skyndade mig till stallet innan det var dags för lektionerna för kvällen.
Ganska ensamt men samtidigt lugnt och skönt, att ta sin tid och njuta av lugnet. (före stormen)
Hästen skötte sig OK på gången och i hanteringen, inte exemplariskt som jag blivit van, men helt OK men tanke på att hon vilat 2dagar i rad. Förvånad blev jag dock.

Provade ut min gamla hoppsadel som tidigare använts på min dåvarande ponny som enligt kläm och känn samt ögon och massa dragande hit och dit låg bra. Ska dubbelkolla allting imorgon, med schabrak, sadelgjord och liknanade. Ser det bra ut blir det att provrida, känna klämma och se om den ligger bra. Som det såg ut idag, riktigt bra. Förhoppningsvis en sadel att ha tills hon musklat på sig och vuxit ur det mesta.

Pigg och glad häst i snöstormen. Taktade med bakdelen mer än halva turen vilket jag inte annat än skrattade åt. Inte är det lätt alltid att vara liten och rastlös. Fick igenom ställningen och omställningarna bra idag, framsteg. Vi jobbar vidare och förhoppningsvis sitter dem om några gånger till.

Lektionerna gick sisådär.
Mina underbara barn som alltid sköter sig (i vanliga fall) fick härdsmälta halva lektionen igenom och allt blev kaos. Fick skälla lite på dem, men överlag gick allt bra.
Två sista grupperna skötte sig riktigt bra, ponnysarna var bra + en storhäst som var inlånad.
Paff blev man när "gammgubben" vaknade till och hoppade med så mycket tryck och rygg att "barnet" flög som en vante. Språng nummer två flög även båda stigbyglarna lös. Tur att vi kunde skratta åt tokeriet. Hela gruppen samt "barnet" skrattade sig tårögda. Hihi, ja vad ska man göra ? Gullig var han åtminstone, och arg kan man inte bli på en häst som i vanliga fall aldrig rör sig mer än nödvändigt!

Humöret idag var inte på topp.
Tur jag har en söt häst som är lycklig över livet samt vissa elever som ger mig ett gott skratt !



Kommentarer
Postat av: Anonym

Mer uppdateringar om dej o din nya häst, tack :-)

2009-11-12 @ 20:11:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback