Lång dag i hästens tecken

Datum ~ 2009-11-03 | Tid ~ 11:46:18
Kommentarer (1) | Allmänt
Måste susa iväg mot stallet snart då jag är förberedd på en lång dag i hästarnas tecken.
Börjar med stallsyslor, hästen och smörjning av alla saker. Tidsoptimist som jag är hoppas jag på att hinna städa ut lite ur ett skåp. Om inte annat får jag avsätta en dag till att städa skåp och mocka hage, det måste verkligen göras i veckan.

Därefter så bär det av mot SURF och lektioner för mina barn vilket känns riktigt roligt. Nu är temat hoppning så dagens lektion kommer bestå av bommar och markarbete, nästa vecka förberedande hoppning och därefter avsluta med hoppning veckan efter. Känns skönt att ha en vecko planering och kunna följa den.

Efter lektionerna så kommer det hållas träningar vilket jag sjävklart kommer stanna för att se om ingenting annat dyker upp. Borde verkligen ta på mig någon kvällsfodring och dra mitt strå till stacken, men överväger att göra det nästkommande vecka, en kväll och kanske en morgon beroende på hur schemat ser ut.

Dagens planer för unghästen blir att rida ut och fortsätta jobba på "mjuk och följsam" känslan. Hoppas på sällskap, om inte annat får vi rida ut själva och köra på ändå. Ska ta mig tid att träna i stallet så att uppförandet på gången och under uppsittning fortsätter att vara så bra som det tidigare har varit.

Ska försöka fota lite med mobilen när jag är i stallet, såg att det var tomt med bilder här i bloggen, dags att uppdatera. Så fort vädret spricker upp är fotografen bokad för riktigt fotografering.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tävling på bloggen!

2009-11-03 @ 22:04:25
URL: http://newtonochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback