Uppdatering av utrustning

Datum ~ 2009-11-09 | Tid ~ 11:46:23
Kommentarer (0) | Allmänt
Idag är det dags för Skilla att få nya skor, med brodd och sulor.
Har inte riktigt bestämt vilken typ av sula jag ska välja, måste fundera lite men allting ska inhandlas idag. Första skoningen sen hon kom, vilket jag förutsätter kommer gå smärtfritt. Däremot kan jag tänka mig att hon kommer bli rastlös och uttråkad av att stå stilla under så lång tid. Jag ska göra mitt bästa för att underhålla henne.

Nu när det börjar bli dags att ta Skilla till ridhuset regelbundet och börja ta oss över några bommar och hinder här framöver börjar det bli dags för en hoppsadel. Har en speciell i åtanke och därför följer denna med till stallet idag.
Har vi tur ligger den OK och kan fungera bra tills hon byggt mer muskler och all utrustning måste bytas ut. Förhoppningsvis dröjer detta och sadeln som finns tillgänglig ligger bra. Detta återstår dock att se, eftersom den inte alls är utprovad ännu.

Passar sadeln bra börjar det bli dags att köpa mer utrustning inför hoppningen. Ett träns och tillhörande skydd samt annat småplock som lätt drar iväg. Har ett par otroligt snygga läderskydd i åtanke, men dem får vänta tills tävlingssäsongen kommer igång.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback