Vinterlugn

Datum ~ 2009-11-13 | Tid ~ 00:17:21
Kommentarer (0) | Allmänt
Tack du gulliga läsare.
Som ni kanske märkt har jag haft dålig motivation att skriva sista dagarna.
Fick lite tips och annat om att inte skriva om "onödiga saker" eller vardagliga sådana. De sista dagarna har det bara varit typiska stallsyslor och annat som hägrat, därav dålig uppdatering.

Här kommer åtminstone en lägesrapport.
Gårdagen spenderades med gott sällskap under många timmar i stallet. Justering av väggar som var fel riktade och hästflyttar höll oss sysselsatta. Förhoppningsvis ska hästarna bli lugnare och trivas bättre efter den nya flytten. Om inte annat, får vi ta problemet senare. Min häst står lugnt och tryggt i det lilla stallet och är därav inte berörd alls!

Provade ny hopputrustning som vi hade på lån, för vidare köp samt sadeln med fler åsikter.
Även denna gång fick sadeln goda utlåtanden, ingen av oss är experter men med tre hästmänniskor och två lite mer insatta i sadeldjungeln kom vi till ro och gemensamt beslut. Sadeln klämmer ingenstans, ligger inte an eller snett. Varken för vid eller för smal  utan passar hennes kropp väldigt bra. YES! Tyvärr passade varken bröstan/martingalen eller tränset. Min häst har för smalt huvud för full, så nästa steg blir att prova COB. Sen var hon inte lika snygg i det som jag hade hoppats, svarta och vita hästar gör sig nog bäst i den utrustningen, tyvärr.


Ridturen blev senare än planerat men riktigt mysig. Underlaget är inte det bästa, så vi höll oss till skritt och några få korta travsträckor för att kolla om sadlarna låg på plats. I mitt fall var spänningen över magplattan mitt orosmoment, vilket inte alls verkade störa min stjärna. ++
Mysigt ute i vintern, inte så mycket snö, men det lilla vita som fanns, mörkret och tystheten förutom goda vänners prat var perfekt.

Idag blev det vila, varken ridkompis eller motivaton att skritta ut en meningslös tur ensam. Förhoppningen ligger att ha sällskap lördag  och rida ut imorgon själv, eller ta mig till ridhus. Återstår att se.
Skulle vara roligt om man kunde ta sig över några bommar om vi tar oss till ridhuset. Om inte annat, kanske detta går ordna på lördagen, håller tummarna.

Kväll på lördagen i stallet vilket känns, konstigt men ganska skönt. Hoppas jag får med mig någon allierad att rida på kvällen. Om inte annat blir det en snabbvisit om kvällen lockar på annat håll!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback