Arbete från grunden

Datum ~ 2009-10-08 | Tid ~ 14:13:10
Kommentarer (0) | Allmänt
Fortfarande inte hittat någon häst som ger mig den wow-känsla som jag söker. Däremot så har en av tidigare intressanta hästar lagt ut som "säljes pga platsbrist" vilken kan vara något positiv. Har en som ligger och väntar på mailen också, som dock kollar den väldigt sällan som kan vara av intresse. Sen har jag kontakat några fler under dagen. Kanske hittat en lämplig 4åring som gått med föl, därav sen i utbildingen men möjligheten för kvalitén nästa år finns fortfarande kvar. Bra stam och presterat bra på den korta tid den är riden.

Försöker se frammåt, att snart kommer den perfekta hästen. Det är svårt när mycket går emot en. Men den måste finnas där, om det är meningen. Det får vi verkligen hoppas att det är.

Men om ärligheten ska fram, så saknar jag grundridning och att bygga från början. Även om det är det jag la ner mest tid på min häst och fick ingen möjlighet att njuta fullt ut så är det ett spännanade arbete. En färdig häst blir det inte samma sak med. Men något sådant har jag heller aldrig provat under en längre tid. Så vad det blir i slutändan, återstår att se.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback