Flashig showhäst

Datum ~ 2009-10-23 | Tid ~ 18:25:16
Kommentarer (3) | Allmänt
Lunchade åt hästarna idag i det underbara vädret. Kan lätt påstå att detta snö/regn påverkar deras otålighet att vänta på sin tur. Det var allt från rodeohästar till skuttande och hoppande hästar. Min häst, skötte sig exemplariskt. Tills jag lämnat höet och sagt varsågod. Då reser hon sig rätt upp och viftar lekfullt med sina framben. Går ner tittar nyfiket på mig och gör om samma procedur. Jag kunde inte annat än le åt hennes försök att busa. Måste dock säga att hon är en otrolig showhäst och en snygg sådan!

Stallsyslorna tog otroligt lång tid idag, mycket babbel och trevligt sällskap. Det går väl så, tur man inte var stressad och kunde ta sin tid. Dag ett och jag trivs redan riktigt bra i stallet, det här blir nog toppen !

Skilla fick agera täckesmodell idag vilket hon hade blandade meningar om. Att stå på gången, är verkligen någonting vi måste träna på. Något en 5åring tycker är ganska tråkigt, och blir fort väldigt rastlös. Men så fort jag håller mig i närheten håller hon sig lugn och stilla. Hon gillar inte alls när jag försvinner bortom räckhåll. Detta kan självklart ha att göra med att hon är ny, och hon litar mest på mig. Däremot när täckena skulle provas ut vad det inga problem. Kan behålla ett av Kiaras nya täcken som passade perfekt, det andra blir till att sälja. Provade även nya vintertäcket med hals, vilket sitter sisådär. Det sitter bra, men musklar hon på sig vill jag kanske har ett större. Tåls att fundera på!

Senare blev det första skritt turen. (utan longering) vilket kändes rätt OK. Vissa saker som att stå helt stilla och liknande, som en unghäst tycker är dö trist tåls att träna på. Resterande skötte hon sig klockrent. Kommer jobba mycket med henne innan vi avancerar vår träning för att lära känna varandra ordetnligt från början.

Mycket jobb innan hon är klar, men otroligt fint material att jobba med. Ser fram emot vart framtiden tar oss, kan knappt vänta till nästa gång jag får rida och hantera mitt nya stjärnskott.


Kommentarer
Postat av: Evelina

När får vi se kort =) ?

2009-10-23 @ 19:20:34
URL: http://evi0627.blogg.se/
Postat av: matilda

Jag kollar gärna på täckerna du ska sälja!

2009-10-24 @ 00:17:10
URL: http://farrix.blogg.se/
Postat av: emmy

man kan aldrig till fullo förstå men unghästs otålighet förrän man blivit ägare till en :)

2009-10-24 @ 10:22:07
URL: http://livetmedella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback