Konstigt humör

Datum ~ 2009-10-30 | Tid ~ 23:01:03
Kommentarer (0) | Allmänt
Stallet idag blev mer inplanerat än onsdagens.
Hann både fixa maten och motionera min häst vilket var en fördel. Hon var pigg och frammåt och även om gårdagens långa skrittpass mättade hennes hunger så var hon lika pigg idag.

På gången var hon mer orolig än hon varit det senaste dagarna, var orolig vid sadling och uppsittning så jag anade oro.

Ridpasset blev på banan, endast skritt då underlaget inte tillåter någonting annat. Planerar in att åka till ridhus i början av nästa vecka, funderar på att transportträna till helgen om tid finns. Sen måste vi kolla möjligheten att låna transport då min transport inte är besiktigad.

Passet gick bra, dock kändes hon ovanlig och redan onormal i stallet vilket speglade av sig på ridpasset. Jag befarar att min häst är brunstig, är detta hennes brunst hoppas jag inte den blir värre, då dett är OK men oönskat. Ridpasset gick bra, vi tränade omställningar, och framförallt halter med goda resultat.

Planerar morgondagens pass till lång skrittur, hoppas på sällskap!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback