Små steg i rätt riktning

Datum ~ 2009-10-26 | Tid ~ 23:33:15
Kommentarer (2) | Allmänt
Tre lektioner senare samt en långkväll i stallet.
Lektionerna gick riktigt bra trots att eleverna var helt nya och hästarna mer än nådigt pigga. Det slog mig verkligen att vi instruktörer är så olika, fast med samma mål. Att man jobbar på väldigt olika sätt för att nå dit vi alla vill, lära barnen rida. Det var spännanade och jag tror barnen fick något att tänka på och kämpa med hädanefter.

Stallet blev mycket skötsel, hjälpte även till med kvällsfodringen och nattning av hästarna. Bra att kunna rutiner och  få gå dubbelt med någon som redan kan. (++)

Hästen skötte sig långt över förväntan i hanteringen idag! På gången stod hon näst intill som ett ljus och trampade inte alls runt. Tror även att sadelträningen som vi utförde redan gett utdelning. Mycket mycket bättre. Hon stod även helt stilla när jag skulle hoppa upp (++). Visst finns det fortfarande mycket att jobba på, men de små framstegen är underbara och väldigt uppskattade.. Ridturen gick riktigt bra, vi travade för första gången. Sällskapade med Emelie och Bavvan igen, toppen sällskap! Temperament och uppförande under ridturen var OK, problemen vi stötte på har vi förhoppningsvis redat ut och slipper stöta på dem framöver. Dock har min häst väldigt mycket energi, och jag tror det är dags att börja göra sig av med den, annars har vi nog en tickande bomb framöver.


Kommentarer
Postat av: matilda

hih vilken söt bebbe hon är. Helt rätt färg dessutom! Kommer bli kul att få se henne i verkligheten någon gång.

2009-10-28 @ 21:38:28
URL: http://farrix.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Ja hon är riktigt tjusig! Hihi, eller hur? Tror hon kommer bli riktigt snygg med mer muskler och en vältajmad ryttare. Absolut!

2009-10-28 @ 23:28:54
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback