Stallplats avklarad

Datum ~ 2009-10-19 | Tid ~ 23:45:27
Kommentarer (0) | Allmänt
Sista dagarna har tyvärr varit en del strul kring: Stallplats, avlämning, avhämtning och liknanade. Några av dessa frågetecken har jag rätat ut under dagens gång.

Stallplats är fixad, och vi flyttar in nu på torsdag. Skönt att slippa flytta runt och hästen får lära känna mig, stallet och de nya vännerna i lugn och ro. Var förbi stallet och inspekterade, tog upp villkor kontrakt och liknanade. Det verkar ha en bra stämmning i stallet. Bra villkor och prefekt för mig som hyresgäst. Kontraktet ska skrivas på innan hästen anländer, vilket passar både mig som hyresgäst och hyresägaren bäst. För bådas trevnad.

Avhämtning Tid för avhämtning av hästen är EJ fastställd. Lite komplikationer kring tiden då ansvarig för hästen ska på Clinic. Hon har fått kontakta föraren för lastbilen för att lösa detta lättast. Avhämtning av resterande utrustning i Uppsala, ska ägaren och lastbilschauffören komma överrens om. Denna kontakt kan förhoppningsvis ägaren ta med föraren.

Avlämningen är fortfarande ej bekräftad med nytt mål samt detaljer om tid och liknanade måste fastställas. Detta kommer att förhoppningsvis imorgon->onsdag senast torsdag.

Resterande av dagen har spenderats åt att studera hästsaker! Ett stalltäcke, nytt kedjegrimskaft samt reflexer är införskaffade. Resterande, får bli när hästen står på plats och behovet mer akut. Måste ju se stjärnan för att passa in passande outfit. Detta gjorde jag i en mycket god väns sällskap samt en mycket uppskattad mamma.

 

Måste bara visa "måste ha julklappen" för detta år i hästutrustning. Den är skön, sitter snyggt och ser dessutom underbart snygg ut. Kingslands nya dunväst!



(bilder tagna från google)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback