Stora framsteg i ett regnigt Umeå

Datum ~ 2009-10-25 | Tid ~ 23:38:03
Kommentarer (0) | Allmänt
Den planerade fotograferingen som jag nämnde tidigare idag blev som sagt inställd på grund av väder. Tråkigt, men ibland måste man anpassa sig.

Stallet var tomt så stallsyslorna blev ostörda, både på gott och på ont. Tyvärr uteblev mitt sällskap för uteritt, och därmed mina planer på att motionera min stjärna. Vågade inte longera idag på banan eftersom det regnat hela dagen och igår var det redan lite svårt med fäste. Så tyvärr utebled motioneringen. Vi jobbade däremot med att stå stilla på gången, sköta sig vid sadling och liknanade. Med goda resultat, stor skillnad sen de tidigare dagarna. Förhoppningsvis befäste om dem idag, och sköter sig strålande hädanefter. Om inte annat, fortsätter vi på samma sätt under fler dagar.

Smörjde alla saker och fixade snyggt i sadelskåpet, lite ordning vill jag ha på mina saker. Måste dock ta tag i vilka saker som ska vara lättillgängliga och vad som får stå på stalltaket. Tyvärr är platsen begränsad, antar att man blev bortskämd i ett eget stall med tillhörande garage tidigare.

Hade därefter lektioner med mina "lånade" elever vilket gick vädligt bra. Hästarna har haft lov-vecka och fick därför gå lite lugnare. Avdelningsridning stod på schemat. Betydligt svårare än de flesta anat, men det gick riktigt bra! Roligt att eleverna börjat lita på mig och tar initiativ.

Hoppträningen gick långt långt över förväntan!
Melody skötte sig otroligt bra, bättre än jag och ägaren någonsin kunnat ana. En felfri runda och vi avslutade lite tidigare med tanke på konditionen. Ser fram emot våra söndagar om framstegen fortsätter.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback