Trotsar tidszonerna

Datum ~ 2009-10-03 | Tid ~ 22:59:59
Kommentarer (0) | Allmänt
Tog mig i kragen och ringde på några hästar efter några timmars sömn och lite mat i magen. Fortfarande lite snurrig av allt flygresande, men det var dags att ta tag i saker och ting.

Satt mig ner och skrev ner passande frågor för varje häst och började sedan mitt letande. Ringde på tre hästar varav två säljare hade tid att prata. Den tredje, ska jag återkomma till imorgon förmiddag.

Skimmel valack f.2001 import från Holland. Helt klart av stort intresse. Hästen verkar vara trevlig att rida, bra typ. Psyke, ingen vetskap om tidigare skador. Sparsamt tävlad LB 110cm med utstrålning över det vanliga. Förväntade mig en film under kvällen. Tyvärr blev jag informerad att den kommer att finnas tillgänglig imorgon eftermiddag/kväll. Detta kan helt klart bli spännande. Dock beskrevs han som en "typisk valack" vilket i mina öron betyder, lite dum och neutral. Hoppas att filmen bevisar mig fel, trevliga valacker finns det visst. En som jag tidigare var mycket intresserad av och som ni läsare fått se provridning på.

Brun holsteiner valack f.2005 import Tyskland. En speedhäst med mycket energi och goda förutsättningar. Tränas och rids idag på en god nivå för en 4åring. Väl utbildad på marken och välriden. Pigg och vaken häst med god typ med god stam. Säljes till rutinerad ryttare då hästen beskrivs busig i hoppningen. Ägaren är för tillfället i Tyskland och en film kan endast möjligöras om 14dagar då hemkomsten till Sverige sker. - Självklart är detta en häst som måste provridas.

Dessa två, plus den tredje som jag återkommer om imorgon är de mest aktuella. Överväger att kontakta två till imorgon. Dock är dessa två av mindre intresse och förmodligen inte aktuella.

Vägen att hitta den perfekta hästen lär bli lång. Med tanke på att jag är otroligt kräsen och har höga krav, kan detta bli svårt. Men att satsa tid, pengar och ork på någonting som varken känns roligt eller blir bra har jag ingen större lust med. Letandet fortsätter och förhoppningsvis hittar jag det jag söker snarast.

Två svar från köpes annonsen. Ingenting av intresse än så länge, den ena en klasshäst redo för 4års finalen och den andra tvekar jag enormt för. Sover på saken och hoppas att fler mail har ramlat in imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback