Hästabstinens

Datum ~ 2009-09-17 | Tid ~ 05:27:06
Kommentarer (0) | Allmänt
Uppdatering från Costa Rica

Som ni vet har jag väldigt begränsade tillgångar till internet, och när jag har tillgång, är det väldigt korta stunder. Så tyvärr blir det inga fakta inlägg eller diskussions inlägg under resan, om ingenting oväntat händer.

Jag har inte haft något tid alls att läsa hästannonser, kontakta återförsäljare eller liknanade, så på hästfronten står det väldigt stilla. Men jag funderar, dagdrömmer och drömmer om den där drömhästen väldigt ofta nattid. Senast för två dagar sedan, jag sov länge, lugnt och vaknade lycklig. Drömhästen hade hittat mig.

Ni tror säkert att det var den muskulösa svarta hingsten som man ofta drömmer sig bort att äga. Men i mitt fall var det verkligen inte så. Utseendet skulle inte väcka mångas intresse, men jag fastnade. Potential, huvud och känslan fanns i drömmen. Den var otrolig! Kanske är det värmen som börjar gör mig galen, eller så är det verkligen hästmänniskan som talar i mig. Hästabstinensen har tagit över mig! Dagtid funderar jag även ut vilken utrustning jag ska köpa, kläder, tränare, övningar, upstallning och allt tänkbart - jag håller på bli galen!

Så för er som har extratid och tålamod, leta gärna åt mig. För så fort jag sätter mina fötter på svensk mark kommer mitt sökande fortsätta, intensivare och vidare. För utan häst, känner jag mig tom. Unhäst är verkligen inte en omöjlighet, dock måste hästen ha DET.

Skrivet av: Evelina, från Costa Rica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback