Nu händer det saker

Datum ~ 2009-09-21 | Tid ~ 22:27:44
Kommentarer (0) | Allmänt
Uppdatering från Costa Rica

Har fått fler svar kring 2006orna samt 2002an.

Den bruna valacken f.2006 har ryttaren kontaktat mig för mer detaljer. Hästen låter trevlig och som något för det större klasserna i framtiden. Av priset att tala också. Dock är han varken löshoppad, inhoppad lastad eller liknanade vilket känns mycket negativt. Att köpa en unghäst är alltid ett rikstagande. Men att köpa en unghäst som inte visat någonting varken löst eller under ryttare då det är en hoppshäst jag söker, känns väldigt osäkert. Jag håller fortfarande kontakten med denna ägare/ryttare för att eventuellt hitta en lösning tills jag kommer hem.

Angående 2002an har dem spekulanter som provrider till veckan. Denna häst som jag nämnde tidigare är äldre, men endast grundriden. Som jag nämnde tidigare även rätt begränsad vilket oroar mig lite. Den ser ansträngd ut trots att hindren inte är höga. En bra modell och typ för att vara ett fullblod, men tyvärr ganska mycket som talar emot den. Det stora +et är att den är svart, och snygg. Vidare kontakt kommer att ske, vi får se vad framtiden utvisar efter provridningen. Denna häst, för att bli ett köp krävs en provridning.

Två intressanta 2003or har även dykt upp vilket kändes väldigt lockande. Dessa ägare är kontaktade och vi håller tummarna att någon av dessa är precis det jag söker. En av dessa ser väldigt lovande ut! Förhoppningsvis får jag svar från dessa omgående så att det mesta går kartlägga. Lite fjärilar i magen uppstod faktiskt då jag såg filmen på den ena 2003an. Nu håller vi tummarna och hoppas på att en häst landar i stallet några veckor efter min hemkomst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback