Askmoln orsak till inställd träning

Datum ~ 2010-04-17 | Tid ~ 18:22:45
Kommentarer (11) | Allmänt
Blev ett större sällskap som samlades under gårdagen för att rida ut i det fina vädret. Hanna, Anna jag och Tova begav oss ut i solen för att motionera hästarna. Hanna red Skilla för att "känna igenom" en mystisk rörelse som jag inte fått kläm på tidigare. För att se det hela och samtidigt få röra på mig lite följde jag med ut på Chan. (Johannas häst). Perfekt väder och trevligt sällskap ledde till en tur till Ansmark i lagomt tempo där jag hann känna igenom Chan ordentligt och jobba lite med lösgörande arbete. Riktigt trevlig häst och inte alls lika stor att sitta på som jag trodde. Mycket behaglig tur på en sammarbetsvillig häst!

Skilla skötte sig OK under turen, Hanna jobbade igenom lite spänningar och lossade henne ordentligt i sidorna vilket var välbehövligt. Luftiga fina rörelser och inte alls begränsad som jag tidigare haft "påkänn". Hanna förstod vad som orskade min oro men uteslöt en hälta eller rörelsestörning och konstaterade spänningar och balansproblem.

Skönt att det bara är mitt huvud som är lite på överspänn och att få sitta upp på en lös häst med god takt, balans och lagom bjudning i handen. Riktigt trevlig!

Dagens planerade träning för Ann blev tyvärr inställd pga. den obefintliga flygtrafiken. Tråkigt då jag laddat upp och kände mig motiverad att visa våra framsteg, men tyvärr ingenting att  göra åt saken. Blir att jobba vidare och visa fler framsteg tills nästa tillfälle.

Fotograferade hästarna i hagen i mitten av veckan. Min kamera verkar helt mystiskt hittat en egen inställning och alla bilder går i en blå nyans. Blir att redigera bilderna så gott det går och därefter publicera dessa.

Imorgon blir det nog lite markarbete på banan, är det riktigt fint väder rider jag nog ner till anläggningen. Annars blir det bara på den lilla banan. Känner mig laddad då mitt "orosmoment" släppt betydligt efter gårdagen.

Planerar in ett snart besök av equiteraput eller liknanade för att jobba med friskvården på min häst. Nu letar jag även hoppsadel för fullt och ska "uppdatera" mig snarast möjligt med en ny då hon vuxit ur sin gamla.
Kommentarer
Postat av: klara

om du har råkat byta vitbalans på kameran kan det lätt bli blå bilder, kolla det så kanske det löser sig till nästa gång ^^

2010-04-17 @ 21:11:33
URL: http://almostpretty.blogg.se/
Postat av: Sara Jansson

sv; Tanken var först att både Esperanza och Cinnamon skulle kunna ha dom (dom skulle tydligen vara 20cm höga, men det va dom inte så dom är garanterat för långa för Esp) och jag har inte ens provat dom på Cin men tror ändå dom är för långa så ska köpa strl ponny istället :)

2010-04-17 @ 22:33:00
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Klara; Ska kolla vitbalansen till nästa fotografering! Lite snopet då jag inte upptäckte det förens jag la in bilderna på datorn.



Sara; Eskadronskydden är rätt stora i storleken om jag minns rätt. Jag har ett par Equiguard som är i samma storlek som är tendens till för stora på min storhäst. Kolla med cobstorleken. Har du några andra skydd i strl F?

2010-04-18 @ 04:27:30
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/
Postat av: Boråsryttaren

Hoppas du får en bra dag :)

2010-04-18 @ 08:59:22
URL: http://borasryttaren.blogg.se/
Postat av: Catrin Egerfors - Mitt liv som tävlingsryttare!

Ja, jag har själv haft en D50, och nu har jag en D80 men känner att jag vill uppgradera mig lite nu :) Har ju en jäkla massa objektiv och blixtar och grejjer så det är en självklarhet att jag fortsätter med nikon då allting passar :)



Kolla inställningarna, för det låter som att nått r lite knas om bilderna blir blåa :P



Förstår det, det är kul med hästar som showar utan att man behöver egentligen göra någonting:)



2010-04-18 @ 09:46:03
URL: http://cathie.se
Postat av: ASTRIDS TRÄNING - tävling i bloggen!

SV: tack! ja det är väl inte helt lätt kanske

2010-04-18 @ 10:17:56
URL: http://astridstraning.blogg.se/
Postat av: Sara Jansson

sv; Jo jag märkte det! Har ett par Eskadron i storlek ponny, och dom är så himla små så tänkte att då borde jag kunna ha full på Cin, så då fråga jag hur höga dom va o då sa dom 21cm. Sen när jag fick hem så mätte jag dom o dom var liksom 24cm.. Rätt stor skillnad! Så ska köpa ponny i stället för hellre att dom är lite korta än att dom tar i knävecket.

2010-04-18 @ 15:07:59
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Catrin; Du har alltså varit duktig lärt dig dina kameror och uppgraderar dig för att få mer möjligheter! Jag har inte lärt mig min riktigt, jag försökt exprimentera mig fram men skulle nog behöva hjälp på en fotokurs eller liknanade för att bli ännu bättre. Visst är det så, och oftast fastnar man för ett märke när man vant sig.



Astrid; Tävlade min ponny på hack när bett inte fungerade i munnen. Ingenting jag gör om frivilligt. Visst är alla hästar olika, men det är verkligen svårare än det ser ut!



Sara; Du har inte funderat på Cob (mellanstorleken)? Låter konstigt att dem uppgav att dem var 21 och sen var den större, riktigt stort misstag från deras sida! Ja absolut, hellre lite korta skydd än för långa.

2010-04-19 @ 01:03:15
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/
Postat av: Paulina

Kul att Chan sköter sig och verkar trivas med sin omgivning! Han är en riktigt fin häst som jag saknar många gånger, men känns som han och Johanna verkligen är rätt för varandra, vi stämde inte lika bra i kemin då en coolare häst passar mig bättre.

Klappa han från mig!



Paulina

2010-05-06 @ 11:12:12
URL: http://fantajhiro.angelfire.com/
Postat av: Hoppbloggen

Paulina; Ja det gör han för det mesta! Riktigt trevlig är han faktiskt, har suttit på honom under en uteritt och gillade honom verkligen. Han är stor, men inte alls speciellt svårriden för en liten ryttare som mig. Förstår att du saknar det lilla extra, men bättre att inse sina begränsningar än att kämpa när det inte känns rätt. Johanna och Chan kommer nog bli ett riktigt järnteam när dem kommer igång! Det ska jag göra.

2010-05-07 @ 00:17:49
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/
Postat av: Paulina

Ja det tror jag med de blir ihop! =)

2010-07-05 @ 10:58:26
URL: http://fantajhiro.angelfire.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback