Nu är våren här!

Datum ~ 2010-04-11 | Tid ~ 23:05:11
Kommentarer (3) | Allmänt
Efter att stått massor med timmar på jobbet och sett alla människor med vårkänslor var det kring 17.00 tiden dags för mig att få njuta av vädret. Åkte ut till stallet direkt efter jobbet för att möta upp med Johanna för den planerade uteritten. Ansmark runt och fram och tillbaka till vändplatsen på ca 80min blev vår färd för dagen. Jobbade hästarna i alla gångarter, fokuserade på att hitta en låg och flexibel form, böjning i bålen och en avslappnad trav. Det två senaste dagarna har jag jobbar Skilla under nedsittning vilket har börjat fungera riktigt bra. Korta stunder när hon är avslappnad för att börja bygga vidare på dressyrsitsen.

Hon kändes riktigt riktigt fin och börjat hitta ett stöd i bettet som var önsketänkande när hon kom. Formen är lägre och ärligare och hon är bärig och fin i formen. Känns roligt att vi hittat varandra och börjar få resultat av all träning.

Bankade och bonkade henne på ryggen igår då jag varit lite nojjig en längre tid. "Tänk om" har snurrat i mitt huvud konstant sen hästarna runt ikring varit knackiga. Får ingen reaktion och hon beteer sig inte värre eller på något sätt annorlunda, så förmodligen har jag bara hjärnspöken.

Blir en sväng till anläggningen imorgon, rida på ridbanan och jobba igenom henne lite är planen. Den har skottats fram och underlaget var verkligen perfekt när jag var där igår. Sviktar fint och är perfekt i tyngd och stuns.

Ser fram emot tisdagens hoppträning och därefter är det Ann Hammarlund helg nu i veckan. Har tyvärr bara fått en plats i läge ett men hoppas att det lossnar en på söndagen också. Skulle vara så skönt att få jobba igenom henne två dagar i rad för att få lösa problem, och åka på känslan andra dagen.
Kommentarer
Postat av: Linnea

Har den torkat upp också? ;D

2010-04-11 @ 23:12:05
Postat av: Hoppbloggen

Linnea; Den har torkat upp super fint!

2010-04-12 @ 18:55:13
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/
Postat av: Linnea

Såg det ikväll, den var ju superbra!

Vi red dit en sväng..helt perfekt underlag

2010-04-12 @ 22:34:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback