Rätt medicin till en skadad ryttare

Datum ~ 2010-04-07 | Tid ~ 23:19:31
Kommentarer (2) | Allmänt
Blev en snabbis till stallet idag. Efter gårdagens olycka har jag känt mig hängig och illamående under dagen. Fick hjälp av min mamma med stallsysslorna så jag kunde koncentrera mig på motioneringen av Skilla. Blev en jätte kort ridtur då tiden var begränsad, men hon fick jogga av sig lite eventuell träningsvärk från gårdagens hoppning.

Jobbade med att böja igenom henne i kroppen, försöka hålla halsen någorlunda rak men böja i bålen. Till en början gick det galant och hon var superlydig, efter galoppen blev det genast mycket svårare men hon avslutade med OK resultat och tramsade nästan ingeting. När motivationen är som lägst kan det vara precis rätt tillfälle att sitta upp på en underbar häst. Idag var det verkligen så! Oj vad mycket som har hänt sen jag började, och skillnaden bara på några veckor är enorm. Red utan gramantyglar, försöker variera mig för att inte fastna med gramanen. Det fungerade väldigt bra, hon var lite öppnare i formen men hade ett bra stöd i bettet och sög frammåt / nedåt vilket var en möjlighet när hon kom!

Hur jobbar ni med era hästar för att böja igenom dem i kroppen?

Har inte bestämt om jag ska rida ut ordentligt imorgon / vila eller rida till ridhuset och jobba igenom henne i dressyren eller jobba med markarbetet. Lite beslutsångest!
Kommentarer
Postat av: Carro

Rid lite dressyr/markarbete i ridhuset på dagen med mig och Belli :)

2010-04-08 @ 00:01:04
URL: http://carolinajohanssons.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Carro; Vilken tid hade du tänkte vara där? Kanske skulle vara någonting att vara där samtidigt!

2010-04-08 @ 01:09:31
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback