Tisdagens biverkningar

Datum ~ 2010-04-08 | Tid ~ 22:11:20
Kommentarer (0) | Allmänt
Blev inget ridpass idag då tiden inte räckte till och mitt illamående och min yrsel fick säga stopp.
Höll Johannas lektioner som planerat även fast jag borde legat hemma i sängen.

Lektionerna gick bra, eleverna skötte sig riktigt bra och jag tycker jag fick mer respons hos vissa än hos andra. Borde ha lärt mig vid det här laget att alla fungerar olika. Övningen som jag använde mig av fungerade riktigt bra och gick dra ut på för att få till tanken ordentligt. Jag hoppas jag lärde dem någonting nyttigt och att dem kan ta med sig något vidare i sin ridning / karriär.

De två sista grupperna red markarbete och jobbade mycket med tempoväxlingar för att få hästarna in i handen. Såg stor förbättring på det flesta hästar, mindre på en del andra.

Såg en av mina kärlekar idag, Black Beautyflickan stod på anläggningen när jag skulle åka hem. Det skar verkligen i hjärtat att se henne förfalla så otroligt mycket. När hon stod på ridskolan var hon i "tävlingsform" snärtig och riktigt snygg i kroppen samt välfriserad. NU är hon helt utan muskler, inge vidare fett samt långhårig och oklippt. Manen hängde, lurvet på benen hängde. OJ vad ont det gjorde att se en vacker stjärna slockna.

Ska försöka mig ut och rida efter jag jobbar imorgon, skulle vara skönt att rida ordentligt, träna lite intervaller och lägga upp tempot lite.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback