Trevlig tur i solsken

Datum ~ 2010-04-10 | Tid ~ 21:00:53
Kommentarer (1) | Allmänt
Red ut kring lunchtid tillsammans med Anna och Salle, Therese och Rockey i det fina vädret. Rätt snart insåg jag att jag hade alldelens för mycket kläderpå mig!

Red hästarna i alla gångarter och jag jobbade Skilla ganska lång låg och att hitta takten utan "taktmissar" i omställningarna eller sidoförflyttningarna. Hon jobbade på bra och var ganska laddad. Redan i första galoppen visade hon prov på blandade småhopp och luftade i vartannat språng. Efter lite mer galoppjobb kom hennes omtalade capriolé! Jag ställde lite mycket krav och hon låg efter Salle och hade en flåsande Rockey i hälarna = dålig kombination. Som jag tidigare konstaterat blir Skilla överladdad om hon vilar två dagar. För att kunna rida ordentligt måste hon promenerats, longerats eller tömkörts någon av "vilodagarna".

Blir spännande att rida imorgon, tänkte galoppjobba henne lite och sen jogga på måndag inför tisdagens hoppträning. Har ridit den här veckan utan graman, idag med graman beroende på hur hon känns imorgon kanske jag rider utan. Jobbade loss henne ordentligt och gramanen hängde större delen av passet då hon skötte sig fint.

Tanken är att så fort hon är stark nog och fokuserad på mina hjälper plocka bort den helt, nu sitter den mest där som säkerhet - utifall att någonting skulle hända.
Kommentarer
Postat av: Boråsryttaren

hoppas du har haft en bra helg :D

// http://borasryttaren.blogg.se

2010-04-11 @ 18:04:16
URL: http://borasryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback