Brunst

Datum ~ 2010-09-01 | Tid ~ 00:50:37
Kommentarer (2) | Allmänt
Då var det dags för Skillas första brunst i min ägo!
Alla hästar reagerar olika och jag har kommit lätt undan med Kiara som brunsten var knappt märkbar de få gånger hon hade någon. Skönt och väldigt lättsamt då hon endast blev kittlig, men annars var det ingen skillnad.

Skilla har precis gått i brunst och är alldelens olycklig. Det bara rinner ur henne och hon vill inte alls vara ensam varken i stallet eller under ridturen. Hon skötte sig ändå okej och jag hoppas att det inte blir något allvarligt. Under ridpasset märktes det då hon piper när man använder båda skänklarna samtidigt, annars som vanligt.

Red ut en sväng mot SURF för att möta upp Johanna och O'boy för en kortare ridtur innan det var dags för kvällens lektioner. Skilla skötte sig bra och spänningarna som fanns under gårdagen var lossade idag och hon kändes trevlig. Något störd över brunsten, men annars trevlig. Jobbade henne lite lätt i alla gångarter i en låg form, även lite sidförande. Trevlig och helt okej efter vilan. Upptäckte igår att anmälningstiden till Ske-å har gått ut! Typiskt, och inte gick det efteranmäla via TDB heller. Blir till att vänta några dagar och känna igenom henne lite mer innan jag anmäler nu när jag ändå blir efteranmäld.

Tanken är att rida två klasser där, en 80cm clearround och sedan en 95cm är tanken. Känns spännanade och roligt att få rida en lättare klass och bra uppvärmning inför debuten i 95cm.

- Som ni kanske förstår blir det ingen tävling för mig till helgen (hemmatävling) och den tilltänkta debuten i 1m får vänta tills vi känner oss mer redo. Eventuellt blir det i Oktober på URF. Återstår att se hur mycket vi hinner träna och hur laddade vi är.

Imorgon blir det att rida ut på kvällen efter insläppet, förhoppningsvis hinner jag förbi stallet under "lunchen" och fixa stallsysslorna. Gäller att planera och ha god framförhållning. Ska hinna med att privatträna Nora och Red Beauty imorgon också. Ingen rast och ingen ro!
Kommentarer
Postat av: Marre

Åh vad kul att du kommer hit och tävlar, ska bli kul att äntligen få se din häst! :)

2010-09-01 @ 23:00:01
URL: http://prima.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Marre; Jag hoppas allt går enligt planerna, då dyker jag upp på era tävlingsbanor!

- Är du med och tävlar?

2010-09-02 @ 20:47:11
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback