Sista hoppträningen innan tävling

Datum ~ 2010-08-04 | Tid ~ 21:45:46
Kommentarer (1) | Hoppning
Åkte ut till Innertavle för att träna för Eva Jonsson sista träningen innan tävlingen på Umeå RF. Emelie och Bavaria följde med och och utförde sin andra träning för Eva.

Träningen gick riktigt bra, de nya sprången Skilla börjat med kom oftare och vi hittade ett bra mellanläge. Energin var kontrollerbar och balansen på plats. Hoppade fram för att sedan träna på att hoppa bana inför helgens tävlingar.

Skilla kändes fin och vi har börjat hitta varandra för att på bästa sätt lösa det problem som uppstår. Jag kan koncentrera mig mer på min sits och hon väntar kvar på ett passande sätt mot hindren. I slutet av träningen började orken att ta slut och jag löste detta genom att ta sista linjen på fyra galoppsprång istället för sex. Eva var imponerad över dagens bjudning och möjligheten att välja distans och behålla takten inför sista linjen. Självklart var det inte efterfrågat att ta linjen på fyra, men beslutet som togs och responsen från hästen gav ett godkänt resultat.

Känner mig mer entusiastisk inför helgens tävling, nerverna kommer finnas på plats och nervositeten kommer vara enorm. Förhoppningsvis blir det en god upplevese och en fin erfarenhet.

- Övningen från Peter Sällström träningen samt dagens träning ligger fortfarande i utkast posten. Att fixa med alla detaljer tär på och det tar sin tid. Uppdaterar med detta så fort det finns möjlighet.
Kommentarer
Postat av: Emelie Johansson

ÅÅh vad kul att du ska tävla du med :D

2010-08-04 @ 22:30:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback