Varmt regn

Datum ~ 2010-08-09 | Tid ~ 23:11:12
Kommentarer (0) | Allmänt
Red ut tillsammans med Emelie och Bavaria efter en lång dag av regn. Jobbade hästarna i alla gångarter och fick till några riktigt trevliga travökningar mot slutet av passet. Ridturen var snarare en safari tur än någon vanlig ridtur längst vägarna. Två älgar och två råddjur mötte vi under vår ridtur.

Skilla kändes trevlig och jag ser fram emot tävlingen i helgen, förhoppningsvis kan jag låna till mig en dressyrsadel så att jag inte behöver skumpa av på tävlingsbanorna. Jobbar vidare med högergaloppen och fattningen under veckan för att känna mig något säkrare på lördag.

Att ladda energi lagom är verkligen en konst, främst med en väldigt explosiv häst. Ladda rätt, hålla lagom och lätta av i rätt tillfällen är min stora utmaning.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback