Motiverad men trött kropp

Datum ~ 2010-12-09 | Tid ~ 00:20:09
Kommentarer (2) | Allmänt
Efter gårdagens hoppträning så kändes det verkligen som att vi är på väg uppåt. Som att saker och ting bara blir bättre och bättre och att vi är på precis rätt plats just nu.

Vaknade med en otrolig träningsvärk i stora delar av kroppen. Framsida lår, ryggen och mindre delar av mage och skuldror värker otroligt av träningvärk. Tanken slog mig vad nyttig gårdagens övning även var för mig som ryttare då resultatet blev massvis med träningsvärk. Kände att det var inte mer än rättvist då Skilla säkerligen kände av detsamma.

Åkte ut till stallet på kvällen trots att jag invigt min första dag med endast dagsjobb! Var lovad sällskap av Emelie vilket kändes peppat, båda tränade igår och dagens ritt var planerad till lättare jogg. Väl i stallet blev jag medryckt till hoppmöte på anläggningen vilket jag helt hade förträngt. Intresset för månadstränare tog upp och datum ska spikas inför våren. Det kommer även vara en seriehoppning under våren som avslutas till hösten vilket känns väldigt roligt! Inför tävlingarna i September diskuterade vi upplägg och ansvarsposter och hör och häpna så ska jag agera tävlingsledare! På min högra sida har jag Nina Kindberg som är rutinerad på den posten samt som tävlingsryttare vilket känns betryggande. (Ninas häst Corville H har synts på bloggen då han agerar modell med prisrosett på tävlingsplats).

Ridturen blev sen och vi fick även med oss Johanna ut i kylan. Barbacka tur med lång låg form i fokus, lossa sidorna lite lätt och hitta en avspändhet i skritten. Traven kändes något spänd och stel, men efter ett tag travade Skilla trevlilg och hittade en balans och OK ryggverksamhet.

Imorgon vilar Skilla! Ska försöka uppdatera med något spännande, kanske har jag tid att bråka lite med en film från en tidigare hoppträning.

Väntar fortfarande på fler förslag till julklappshoppningen som tacksamt mottages.
Kommentarer
Postat av: Malin med Tammuz

Vet du om det blir någon seriedressyr alt programridning? :)

2010-12-09 @ 10:36:38
Postat av: Hoppbloggen

Malin; Det är planerad en ny omgång av seriedressyr. Vilka datum som är spikade vet jag tyvärr inte. Dyker nog upp så fort arrangörerna får klartecken om bokning!

2010-12-11 @ 00:50:29
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback