Dilemma

Datum ~ 2010-02-25 | Tid ~ 00:42:02
Kommentarer (4) | Allmänt
Sitter och funderar på saker jag önskar köpa mig här närmast.
Som ni vet sedan tidigare letar jag en dressyrsadel då den jag har för tillfället håller på bli för smal då Skilla breddar ut. Tanken slog mig att jag kanske ska satsa på en hoppsadel i läge ett och vänta med dressyrsadeln då hoppning är det viktigaste. Dressyrsadeln ligger inte alls tokigt utan passar fortfarande och klämmer ingenstans. I dagsläget rider jag inte alls i den, så mer sällan än ofta.

Hoppsadeln rider jag i varje dag och trivs bra med. Tyvärr har den väldigt lite stöd och jag önskar att jag haft mer hjälp av den i hoppningen för min sits skull.

En hopplatta måste införskaffas då den jag har är fört kort. Sen vi har lagt en fårskinnspadd under sadeln är det på håret att man får åt sadeln i första läget. Sadeln har korta kåpor och stroppar och gjorden är endast 110 - 120cm.

Hur hade ni gjort?
- Köpt en ny hoppsadel även fast den jag har fört tillfället ligger bra (ur hästens synpunkt) men saknar stöd för mig som ryttare.

Väntat med hoppsadeln (den passar fortfarande), köpt en hopplatta och i läge två köpa en med mer stöd när hon inte längre kan ha den som hon har för tillfället.

Köpa en dressyrsadel som hon kan växa i och börja rida mer i denna när hon så småningom växer ur sin hoppsadel?

Mycker saker som måste inhandlas här närmast. Prioritetslistan ser ut enligt följande, utan inbördes ordning.
- Hopplatta
- Regntäcke
- Fleecetäcke med hals
- Dressyrsadel
- Träns x2 (ett vardags, ett hoppträns)
- Hoppsadel

- Kavaj
- Vita ridbyxor
- Hjälm

Skulle jag fundera skulle det säkerligen finnas fler saker jag behöver införskaffa. Det tre sista är mer aktuella närmare tävlingsäsongen men alla saker är nödvändiga inom sin tid.
Kommentarer
Postat av: . ° • » Rebecca Seiron (:

SV: Ush låter inte kul med sån extrem kyla :/

2010-02-25 @ 00:56:42
URL: http://seiron.blogg.se/
Postat av: emily

rid i den sadel du har. tro mig, du vill inte ut i sadelträsket... det är djupt, lömskt och innehåller många borttappade själar....

2010-02-25 @ 10:09:36
URL: http://livetmedella.blogg.se/
Postat av: emma

Där var är en mountain horse men nu har jag en jacson:)

2010-02-25 @ 14:27:12
URL: http://emmassvensson.blogg.se/
Postat av: Onthebit - bloggen om dressyr

Jag skulle rida i den hoppsadeln som passade och göra mig av med dressyrsadeln om den ligger lite dåligt, lite är alltid för mycket! och sen kulle jag antingen köpa bara en hoppsadel som var tillräckligt bra att rida både hopp och dressyr i eller rida i den gamla hoppsadeln och köpa ny dressyr :)

2010-03-02 @ 21:14:58
URL: http://oonthebit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback