Övning ger färdighet

Datum ~ 2010-02-24 | Tid ~ 15:09:59
Kommentarer (0) | Allmänt
Planen för idag var många timmar i stallet. Smörja upp utrustning, fotografera och rida ut en längre sväng i det underbara vädret. Planerna fick dock förändras ordentligt när jag vaknade upp lite krasslig och insåg att orken inte räckte till alla dessa sysslor. Tog mig i kragen och bestämde mig för att följa den ändå och beger mig mot stallet. I bilen på väg till Stöcksjö ringer en arbetsgivare och erbjuder mig en intervju under kvällen som jag absolut inte kunde tacka nej till, håll tummarna 17.00!

Stallvisiten blev effektiv och fotograferingen och smörjningen får vänta till imorgon. Lovade er trogna läsare att publicera ett inlägg om hästarna i stallet i mitten av veckan så jag ska göra mitt bästa för att hålla det.

Vädret idag var helt underbart och Skilla skötte sig väldigt väldigt bra. Hon var mjuk och fin i sidorna och riktigt trevligt faktiskt. Självklart är hon mer spänd sen hon kom in i spökåldern och vi inte har sällskap men med tanke på förutsättningarna skötte hon sig bra. När vi vände hemåt började hon genast studsa och försökte övertala mig om att få springa på lite. Jag höll mig till planen och jobbade henne lite undan skänkel i skritt och trav och som belöning fick hon galoppera en bit. Fattningen var väl inget att skryta om, men rättelsen kom framåt och efter en stund var hon riktigt trevlig och avslappnad. Träning och övning ger resultat så skam den som ger sig!

Dags att göra mig i ordning för intervjun.
Håll tummarna att jag får anställning och kan börja skämma bort min häst!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback