Regelbunden träning framöver

Datum ~ 2010-02-18 | Tid ~ 00:09:35
Kommentarer (2) | Allmänt
Ursäktar den dåliga blogguppdateringen och måste erkänna att jag under dagen legat sjuk.

Under gårdagen höll jag först privatträning för Ines och Melody med goda resultat. Vi påbörjade en ny övning där vi tränar rakriktning och hennes trygghet - volter. Mycket goda resultat och jag ser ljust på framtiden för Ines och Melody. Visst är det långt kvar innan hon är ridbar  i alla gångarter vid alla tillfällen, men så länge viljan finns och möjligheten till hjälp kommer detta lösa sig galant.

Därefter följde mina lektioner för kvällen vilket slutade otroligt bra. Hoppning var det på schemat och jag kan gladeligen meddela att mina elever har gjort otroliga framsteg under tiden jag haft dem! Tyvärr drabbades vi av ett mindre missöde i sista gruppen men jag tror eleven klarade sig med mindre smärtor och ingenting allvarligt.

När lektionerna var avslutade var det dags att åka och hämta Skilla inför kvällens hoppträning. Det är nu fastställt att vi tränar varje vecka vilket känns otroligt bra. Lastningen ställde till problem då Bavaria var från sin värsta sida men med hjälp från stallkompisarna fick vi in henne och kunde åka till träningen. Skilla skötte sig exemplariskt och jag kan nu lasta henne själv om det så krävs.

Hoppträningen gick otroligt bra och det var många utmaningar och nya saker som skulle prövas. Försöker att lägga upp övningen inom kort men tyvärr räcker mina krafter inte så långt ikväll. Mer om träningen skriver jag i inlägget med övningen. Otroligt bra resultat, nu gäller det bara att jag håller ihop mina bitar för att fortsätta hennes vidareutbildning på bästa sätt.

Onsdagen blev det ingen stallvisit på grund av sjukdom. Min underbara mamma skötte den biten och jag är otroligt tacksam. Hoppas att orken räcker till för morgondagen då en planerad uteritt står på schemat.

Här har ni ett inlägg tills nästa kommer, otåliga läsare :)
Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul att träningen gick bra! Haha, vi är bara otåliga för att det är så kul att läsa:)

2010-02-18 @ 11:13:44
Postat av: Hoppbloggen

Det gick verkligen toppen!

- Nu finns övningen ute från träningen om du är intresserad av att läsa om vad vi gjorde!



Lovar att bli bättre på att uppdatera bara blogg.se fungerar och jag slipper ligga sjuk!

2010-02-18 @ 12:20:41
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback