Veredus Guarnieri

Datum ~ 2010-02-21 | Tid ~ 19:34:33
Kommentarer (3) | Allmänt
Väntan är snart över för alla hästintresserade människor att kolla in Veredus nya stövel Guarnieri som kommer ut i butik under mars månad. För många är detta en "gammal nyhet" men jag kände att det var dags att diskutera denna stövel. Allt är spekulationer då ingen har sett stöveln eller haft möjligheten att prova den.

Personligen tycker jag stöveln är ganska snygg, nätt i modellen och ser ut att hålla en hög standard. Till skillnad från Tretornstöveln som haft stora probelm med dragkedjan har Veredus tagit det ett steg längre. Designen är snygg och praktisk, visst är den lite "out there" känsla på. Men hur chockade var vi inte när första GPA hjälmen kom?!

GPA hjälmen liknades med "flughjälmen" och var lite för out there för att passa på den vardagliga ryttaren. I dagsläget kan jag erkänna att en GPA hjälm skulle vara något av en dröm och något jag eftersträvar att köpa. Den nya modellen tone on tone faller mig väldigt bra i smaken.

Möjligheten att justera skaftens vidd är både praktiskt och väldigt efterlängtat. Personer som tidigare haft problem att hitta stövlar på grund av "för breda vader" eller liknanade ska med denna stövel kunna anpassa inställningarna efter behov och smak. Allting justeras med en knapp som sitter på utsidan av stöveln för bästa passform.

Stöveln kommer att finnas tillgänlig i storlekarna 37-43 (44,45 på beställning) med skaft från normal - extra höga.

Tror ni inte att det samma gäller dessa stövlar?
- Tretorn stövlarna ifrågasattes otroligt till en början, sen blev det ett "must have". Samma tror jag gäller dessa stövlar. En läderstövel i hög kvalité och möjligheten att anpassas till varje ryttare är otrolig.

Att glida in på tävlingsbanorna i Veredus nya stövel och en GPA tone on tone hjälm ikvällda Kingslands ribyxor skulle kännas riktigt proffsigt enligt mitt tycke. Alla stora skrällar i hästvärlden samt dagens mode motarbetas innan den välkomnas. Jag tror att Veredus stöveln kommer bli en stor hit, för den stora plånboken!




Butiker som kommer sälja denna stövel är bland andra: Ryttarstugan och Ridsportsbutiken. Priset varierar något från de olika butikerna.
Kommentarer
Postat av: :)

2010-02-21 @ 21:07:06
Postat av: :)

kan du inte göra ett inlägg om en "outfit" dressyr och hoppning? en dyrare och en billigare.

2010-02-21 @ 21:09:05
Postat av: Emily

Jag tycker den är ganska fräck faktikt :) inget jag som dressyrintresserad vill ha men jag tycker inte de är hemska iallafall haha :)

2010-02-22 @ 10:39:26
URL: http://memily.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback