Vilken underbar känsla!

Datum ~ 2010-02-25 | Tid ~ 19:47:25
Kommentarer (0) | Allmänt
Fick trevligt sällskap i det underbara vädret av Hanna och Wella! Lite ombytta roller så red Hanna Skilla och jag fick prova mina drömmar häst - Wella.

Anledningen var gårdagens hoppträning som förbryllade Hanna, Wella var inte lika flashig som hon brukar, men absolut inte dålig. Antar att det var en dålig dag då hon såg fin ut i benen och rörde sig helt korrekt och kändes väldigt taktmässig och fin. No need to worry!

Wella var verkligen minst lika fin som jag förväntat mig att hon skulle vara! Trevligt stöd i handen, en häst man faktiskt kan använde både handen, sitsen och skänkeln på som desutom reagerar positivt på hjälperna. VILKEN KÄNSLA!

Att prova Wella var verkligen en boost för självförtroendet och känslan att jag faktiskt kan rida ordentligt (tro det eller ej) fanns där. Otroligt skönt att faktiskt kunna rida, och inte bara parera och vänta på minsta lilla fel.

Satt upp på Skilla efter halva turen och hon var ovanligt trevligt och hade ett bra stöd i bettet. Något vi jobbade otroligt mycket med under träningen i tisdags (ska göra mitt bästa för att lägga upp övningen omgående) med det mesta släppte i markarbetet / uppvärmningen. Roligt med lite stöd för att jobba ordetnligt! Fick en gudomlig galopp också vilket var som grädden på moset, helt underbart!

Nu sätter jag in alla krafter och energi på att bygga häst!
-> Målet blir +100kg till i muskler och fett innan jag är nöjd.

Hann fotografera lite idag, lägger in bilderna medan jag skriver detta för att förhoppningsvis bildbomba bloggen omgående.!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback