Kort uppdatering

Datum ~ 2010-01-24 | Tid ~ 11:41:50
Kommentarer (8) | Allmänt
Här kommer en kort uppdatering om gårdagen.

Höll i dressyträningen istället för dressyrdommar Erica 11.00 på morgonen med b-ponny tjejerna. Gick faktiskt riktigt bra och jag tror jag fick fram det som var planerat. Barnen skötte sig toppen bra och red bättre än dem gjort på länge. Övningen gick ut på mycket kontroll, halvhalter och ställning för att sedan göra perfekt galoppfattningar. Vill  ni att jag publicerar övningen i ett senare inlägg?

Därefter satt jag upp på B-ponnyn Grållan som har ett mycket mystiskt röreslemönster men haltar inte. Provade att rida på henne framåt och känna om det blev bättre / sämre. Hästen känns rätt OK i vänster varv men när höger bakben kommer på insidan känns hon helt klart skum. Inte halt utan snarare stampig. Hon rör sig på raka spår och sköter sig annars, mycket mysko. Dem ska ta ut hovslagare / Sören som ska böja igenom henne. Jag befarar bakknäet men är inte hundra, högt sitter det åtminstone.

Därefter blev det stall Åsen för fulla muggar. Stallysslor, smörjning av utrustning samt puts av hästen tog lång och välförtjänt tid. Därefter joggade jag Skilla på banan för att lossa sidorna inför dagens träning. Hon skötte sig bra och jag tror att vi har kommit någon stans.

Sitter nu och är super nervös iför dagens dressyrträning för Ann.
Får med mig pappa som filmar på vår tidigare kamera så jag hoppas att med lite hjälp kunna publicera detta på bloggen så fort som möjligt.

Önska mig lycka till!
- Uppdaterar efter träningen om resultaten samt reflektionerna.

P.S : Tack för alla superfina kommentarer, svarar på dem så fort jag har möjlighet! D.S
Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul med film :)

2010-01-24 @ 13:26:20
Postat av: Sara

Lycka till!

2010-01-24 @ 13:50:32
Postat av: Hanna

Ann är jättetrevlig både som person och att rida för :) Kommer att gå kalas :)

2010-01-24 @ 14:25:05
URL: http://hannaforsberg.blogspot.com/
Postat av: Hoppbloggen

Anonym; Jag ska göra mitt bästa för att lägga upp film så fort jag får möjlighet. Ska försöka klura på det där ikväll!



Sara; Tack så mycket!



Hanna; Som du säger, hon är super trevlig och väldigt duktig! Tack

2010-01-24 @ 17:08:47
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/
Postat av: Sofia - TÄVLING: VECKANS BLOGG

Var med och tävla om att bli veckans blogg!

Och på det sättet skaffa fler läsare till din blogg :)

http://Sofiaelinab.blogg.se



[Glöm inte följa via BlogLovin ;)]

2010-01-24 @ 17:51:44
URL: http://sofiaelinab.blogg.se/
Postat av: Frieda

Lägg upp övningen! =) Ja, att få lära ut är fantastiskt!

Jag tror nog att Tryggve och jag ska komma överens till 150% en dag, men allt kan inte hända på en gång! Har ju som sagt bara haft honom sen april... det lossnar nog! Kul att det gick bra på Ann-träningen! =)

2010-01-24 @ 21:23:41
URL: http://gaaaalet.blogg.se/
Postat av: ponnymamman

Japp! Vi vill absolut se alla övningar! :)

Ang den ojämna B-ponnyn du nämnde. Vi har en kille som har haft en del problem som visar sig tydligast att han får dåligt påskjut med ena bak. Visar sig förstås tydligast i ena varvet, allra mest i galoppen. På honom sitter det i bäckenet. Vi har fått hjälp av en fantastisk kiropraktor - är som en helt annan häst efter behandlingen!

Jag har tidigare varit lite tveksam t att "knäcka" både folk o fä, sas, men har verkligen blivit "omvänd" efter detta o kollar nu alltid m kiropraktorn om hästen känns skum...

2010-01-25 @ 00:21:46
URL: http://envanligponnymamma.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Frieda; Då blir det att uppdatera med övningen så fort jag har skrivit klart jobbansökan! Absolut, det brukar vara så. En del hästar får man jobba länge med innan dem släpper till och blir ens bästa vän andra gör det lätt och med alla.



Det kändes verkligen super roligt att det gick så bra!



Ponnymamman; Det blir att lägga upp övningen lite senare, ska försöka ikväll annars blir det under morgondagen. Men du, måste nästan tipsa om det ! Min tanke är att det sitter högt, och är det bäckenet har jag ganska rätt i min tanke!

2010-01-25 @ 00:46:37
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback