Underbara stallkompisar

Datum ~ 2010-01-09 | Tid ~ 22:21:05
Kommentarer (6) | Allmänt
För er som följer min blogg troget vet ni att jag gnällt över kylan och att det förhindrat mig från att rida.
Lite överdrivet måste jag nog erkänna att det är, visst spelar vädret stor roll och kylan gör saker och ting svårare. Men att det skulle vara en omöjlighet att rida ut trots att det är kallt är nog en lögn. Allt handlar om att klä sig rätt och vara fast besluten om att utföra det tilltänta arbetet.

Nu när vi kommer igång mer och till veckan med start måndag börjar trava får vädret säga vad det vill. Här ska ridas, och det är 5dagar i veckan!

Måste bara skriva lite fint om mina underbara stallkompisar!
Jag trivs så otroligt bra i mitt stall att jag skulle inte byta det mot något. Visst kan det vara bekvämt att ha tillgång till ett ridhus och vara uppstallad på en anläggning. Men allt handlar om precis det jag nyss skrev, hur bekväm man är. För jag tror i ärlighetens namn inte på att för att ha en välriden häst, och för att kunna satsa att man är i så stort behov av ett ridhus.

Självklart underlättar det när underlaget ute är dåligt, eller främst när man som ryttare är bekväm. Men hallå, man har väl hamnat i fel sport om man är bekväm som ryttare? Kanske dags att tänka om då va. (smått irriterad) Jag kan med facit i hand säga att klubbens mest framgångsrika ekipage i hoppning utnyttjar ridhuset 1-2dagar i veckan 2 i extremfall men rider endast där under träning eller då underlaget sviker. Där emellan tränar hon utomhus, längst vägar och i skogen. Hon rider 130 på sin unghäst med goda placeringar, så för alla er som kräver ett ridhus för att prestera, ta er i kragen va!

Nu skulle det här inlägget handla om fina stallkompisar och dagens dubbelstjärna hamnar igen hon världens bästa Hanna Heikkinen! (++) Som kommer ut "akut" och slår på en sko till min ridande kompis Malin (Chan) och plockar bort den sista sömmen från min häst. Bästa bästa du, börjar fundera på hur man ska återgälda alla dessa små saker som hon hjälper till med. Dagens bästa!

Ridturen idag gick väldigt bra, ca 40min skritt med sällskap gjorde susen. Jobbar med att hitta stödet och omställningar fortfarande. Blir spännanade att se vad som händer när vi ska trava och galoppera fram över. Längtar varje sekund tills det är dags!

P.S - Kollade även på dressyträning idag med en svart d-ponnyn som överraskade otroligt. Mycket bra steg och riktigt trevlig är han. Stora framsteg sen sist man såg honom! Roligt att se, även är denna ponny till salu!
Kommentarer
Postat av: Sara - Gotlandsryttaren

sv; Tack, ja det ska jag göra :)

2010-01-09 @ 22:25:57
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/
Postat av: madde

fin blogg, rolig att läsa också :)

2010-01-09 @ 23:13:29
URL: http://maddiies.devote.se
Postat av: Sofie

SV: Ja serier är roligt :) Hästen jag har nu har jag bara hoppat ca. 10 gånger på kryss .. Vi ska börja till våren med hoppning :D Hon har varit skadad hela hösten :/

2010-01-09 @ 23:35:13
URL: http://caflollipop.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Du har åtminstone hoppat henne mer än jag har hoppat min! Tråkigt med skador är det alltid, var det någon inflammation eller något mer allvarligt? Hoppas att du slipper skador och kan rida mer ordentligt nu under våren.

2010-01-09 @ 23:40:51
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/
Postat av: hanna

sv: tack! :) jadu, målen för iår har jag inte riktigt satt än ;) Min ponny tar jag upp till storhäst nu eftersom att jag snart fyller 19, och dom andra hästarna äre dressyr och fälttävlan som gäller med. Hur högt det blir får vi se :D



Vad är dina mål? :)

2010-01-09 @ 23:51:39
URL: http://ttail.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Hanna; Ska du klassa upp din ponny? Du har vält hört att "sky's the limit" ?



Kommer skriva om mina mål i ett senare inlägg. Hoppas på att kunna publicera detta imorgon eller måndag.!

2010-01-10 @ 00:13:59
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback