Uppdrag stalltjänst

Datum ~ 2010-01-26 | Tid ~ 23:39:58
Kommentarer (4) | Allmänt
Dagen har spenderats på anläggningen från 07.00 till 22.00 med jobb, jobb och träningar.

Att jobba som hästskötare / stallfixare under en hel dag är mer påfrästande än man anar. Främst när man varit bekväm och fått sova så länge man velat, gymmat för att utföra fysiskt arbete och sovit de timmar man behöver.

Dagens stallskötesel gick riktigt bra, alla hästar skötte sig och vi hann med mycket som man vanligtvis inte hinner när det är kort om folk. Roligt att hinna jobba undan lite så att ordinarie personal kanske kan andas ut när dem kommer tillbaka.

Efter stalltjänsen började min instruktörstjänst därmed var det dags att lära ut all min kunskap till barnen samt ungdommarna. Det två sista grupperna visade jag olika tekniker till häst. Anridning mot hinder, balans, planering och liknanade vilket var informativt och förhoppningsvis lärorikt.

Därefter var det dags för hoppträning med Skilla för Hanna Heikkinen (som fortfarande är min gud, trots dålig prestation från min sida). Hoppträningen gick över förväntan! - Vilken skillnad från förra veckan, min underbara häst travade bommar på böjt spår utan några större problem. Därefter tränade vi på galoppbommar och tog några små språng på en oxer. Dagens pass blev mer markarbete än hoppning men vi avslutade på topp och tar tag i resterande nästa vecka. Övningarna var svåra, men möjliga och förhoppningsvis sätter vi dessa galant så småningom! Jag är nöjd med min häst, men mindre nöjd med mig själv - bäst för mig att jag vaknar upp och börjar rida ordentligt snart (det börjar bli pinsamt).

Planering för en vecka framåt.
Onsdag; Lätt jogg
Torsdag; Vila
Fredag; Ridhus (hemläxa Ann, skutta något litet)
Lördag; Uteritt (kondition)
Söndag; Vila
Måndag; Uteritt
Tisdag; Hoppträning
Onsdag; Lätt Jogg

Förändringar kan sjävklart  dyka upp längst vägen men förhoppningsvis kan vi följa detta rätt OK.  Ser fram emot träningarna, våra framsteg hittils är enorma fortsätter vi såhär kommer framtiden bli mer än underbar!

Dags att krya i säng, upp klockan 06.00 och jobba vidare i stallet.
Kommentarer
Postat av: Angelica

åhh..saknar min ponny nu..

2010-01-27 @ 00:34:40
URL: http://anjelique.blogg.se/
Postat av: SVEA

jag har ingen ridlärarutbildning utan bara ridledare.



måste vara ridledare för att utbilda sig vidare. jag skulle vilja komma in på strömsholms islandshästutbildning där man bla blir b-instruktör. annars kommer jag försöka göra b-intruktörsutbildningen och c-tränare separat.

2010-01-27 @ 08:17:30
URL: http://karinmattson.blogg.se/
Postat av: Sara - Gotlandsryttaren

Kan du inte lägga upp lite bilder på Skilla? :):)

2010-01-27 @ 10:37:19
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Alicia; Varför saknar du henne?



Svea; Vart gick du ridledar utbildningen? Jag tänkte gå den, men måste man ha gått ULK innan? Faktiskt aldrig hört talas om b-instruktör utan endast C-tränare. Som C-tränare krävs stora meriter från en själv som ryttare. Har du någon egen häst att rida lite större klasser med?



Sara; Uppdaterar med ett inlägg direkt med en bild!

2010-01-27 @ 20:57:20
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback