Utvecklingsmöjligheter

Datum ~ 2010-01-02 | Tid ~ 00:42:12
Kommentarer (2) | Allmänt
Sitter här första dagen på det nya året och känner mig väldigt kluven. Vissa saker får mig att önska mig långt långt bort, och andra saker får mig att knappt kunna bärga mig inför framtiden.

(-) För i år är min fortfarande onda arm som bekymrar mig. Det skulle gått över för länge sedan var min plan, visst det är bara en vecka sedan (om ca 7 timmar exakt) men det är på tok för länge för ett aktivt liv med planer. Ja ja, jag har faktiskt till måndag på mig då min första ridtur ska äga rum. Så det är nog bäst att jag tar det lite lugnt tills dess så att jag kan sätta igång med allting igen.

(+) För i år är mitt obotliga sug på att hålla i träningar. För er som följer bloggen har jag haft motivations-torka under delar av hösten men hankat mig fram OK ändå. Nu känner jag verkligen ett sug att förbättras, ha en genomgående röd tråd för mina träningar samt jobba mot ett mål. Ett tydligt mål som är realistiskt för hästen, ryttaren och ambitionsnivån som finns för ekipaget.

Det börjar bli dags att röra sig mot sängen för att under morgondagen hålla en träning för en av mina ryttare samt inhandla nödvändigheter till hästen. Ett vintertäcke, gramantyglar samt min beställning ska hämtas ut. Bilder kommer under morgondagen.

Förhoppningsvis får vi ut fotografen till veckan för att ta lite nyare bilder på min stjärna. Hon har satt ordentlig vinterpäls och har ändrat markant i färg. Designen på bloggen kommer att förändras när det finns material för en mer avancerad och seriös blogg med bilder. En träningsdabok kommer att finnas tillgänglig samt "vardagliga sysslor".

Nyårslöfte ; Att uppdatera med bilder regelbundet i bloggen för mer intressant läsning samt en närmare inblick i vad som försigår i stallet.

Nu återstår planeringen för varje ekipage att slutföra innan jag lägger mig ner för att få mig min skönhetssömn. Att träningen är anpassad för varje enskilt ekipage är för mig en sjävklarhet. Vi har alla olika ambitionsnivåer, ponnysar / hästar och mål med vår ridning. Jag tror för att denna ska utvecklas på bästa sätt krävs en planering, utvärdering samt delmål under vägen för att få en lyckad träning och goda resultat.
Kommentarer
Postat av: Alexandra

Tycker om ditt nyårslöfte ;D



2010-01-02 @ 01:46:43
URL: http://alcbloggen.blogspot.com
Postat av: Hoppbloggen

Tur att det uppskattas!

2010-01-02 @ 16:06:30
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback