Vackert vinterväder

Datum ~ 2010-01-30 | Tid ~ 22:31:47
Kommentarer (9) | Allmänt
Dålig planering men otroligt tacksam för hjälpen!

Red ut med Rebecka och Chaplin idag (min vita drömponny) ut i det fina men kalla vintervädret. Red på graman för att kontrollera galoppfattningarna som var lite vildare under gårdagen i ridhuset. Gick kanske inte enligt planerna men fick till en rund och fin galopp stundtals. Mycket nöjd och hästarna såg ut att trivas i fulla drag. Däremot stör det Chaplin enormt att ha en storhäst som bara försvinner iväg sådär i galoppen, han vill gärna haka på men kära Rebecka håller in sin tokiga ponny. Planerna är att vi ska konditionsträna tillsammans. Trevligt sällskap, en möjlighet för mig att hitta ett lagomt tempo och rida ihop Skilla samt ett dragplåster för Rebecka och Chaplin för att få till "längningen" i steget och minska trippandet. - Trevligt kommer det bli

Därefter var det dags att kasta in alla hästar, och göra klart för nattningen. - Sopade och snyggade till i logen och hela stallet så jag hoppas min kamrater blir nöjda.

Nu sitter jag här med mitt idiella arbete för klubben, lokstöd för föregående termin !! - Man får skylla sig själv att man lämnar allt till slutet, men det är verkligen inte roligt. Dags att göra ett ryck och göra klart!

Kommentarer
Postat av: Kristina Warg

Läs min blogg: http://kristinawarg.blogg.se :D

2010-01-30 @ 22:54:36
Postat av: Rebecca

Ja det är kul! Har innan mest fokuserat på unghästar och inridning men skönt att ha några på lite högre nivå.

Nej jag jobbar med hästar på heltid så det är jag som tar hand om dom själv :)



Nej jag och buster tränade ihop förut för Klaas Stiksma o sen började vi umgås på fritiden :) Nu tränar jag mest för Arnold Assarsson och KG Svensson.



Nej så är det ju, men så är det med allt, mycket konstigt man läser i folks bloggar haha rätt skrattretande mellan varven :P

2010-01-31 @ 00:07:35
URL: http://beccsliv.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Rebecca; Åh gud vad roligt och helt underbart att hålla på med hästar på heltid! (antar som arbete?)

- Det är något av en dröm jag har som jag önskar jag kan uppfylla i framtiden. Ett stall med inridning / tillridning och försäljning!



Se där se där, hur är han som ryttare? Roligt med sådana duktiga tränare, men jag antar att tränar man på hög nivå krävs riktigt bra tränare!



Precis! Därför ska man vara försiktig med det man skriver om, och var tydlig med att mycket är tyckande och tänkande och inte skriva "fakta" om man inte har grymma kontakter / grunder.

2010-01-31 @ 00:48:58
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Ja det är kul! Har jobbat åt andra som beridare i ett par år men skönt att vara sin egen nu.



Nu har jag inte sett honom rida på flera år men han är ingen favoritryttare om vi säger så haha

Talang har han dock absolut!

Ja dom är verkligen superbra! KG har jag tränat för sen jag var 14 så han känner min ridning utan och innan och Arnold har ja vart o ridit hans hästar endel med så han har rätt bra koll på mig nu han med :)



Ja både ja och nej, är ändå en blogg ingen faktabok.

Det är upp till läsaren att vara kritisk och så är det faktiskt med allt.

Man ska inte lita helt blint på böcker heller utan man måste faktiskt granska all fakta och på nått sätt är det ju bra om dom skriver om tokiga saker dom gör.

Då får dom kommentarer om att det inte är så bra och då kanske dom ändrar sig.

Man får se det så :)

2010-01-31 @ 08:22:41
URL: http://beccsliv.blogg.se/
Postat av: Lina Renström

SV: Ja precis... Jag vill att han ska förstå och kunna galoppombyten men det måste inte se perekt ut och jag kan tänka mig att jag kommer behöva överdriva med sjänkelläget när han ska byta :P

2010-01-31 @ 10:46:54
URL: http://linastraningsdagbok.blogg.se/
Postat av: Linnea - Hästar, Foto, Vardag m.m.

Han är jättesöt! Dock är han ju ponny & dom brukar vara söta ;P



Ja, på en månad så känns det som att jag borde hitta något jag trivs med.. Men man vet ju aldrig!



Hoppas jag kan ta henne i september! Igår när hennes ägare såg oss stå & pussas sa hon "Ni SKA vara tillsammans igen i september" :P Det kan hända att hon kommer hem redan då & isåfall kommer vi dela på henne så som vi gjort nu..



Ja det är klart hon ska bli frisk först! Förhoppningsvis kan jag börja skritta henne om en vecka.. Hon ser redan mycket bättre ut än i tisdags så hon verkar ta åt sig födan väldigt fort.. Sen får hon ju massa extra grejer nu också som hjälper till :)

2010-01-31 @ 10:59:58
URL: http://linneabrandt.blogspot.com
Postat av: Erika

Haha typiskt ponnyer :D<3

2010-01-31 @ 11:24:57
URL: http://nogg.se/shazli
Postat av: Hoppbloggen

Rebecca; Det kan jag tänka mig! - Att vara beridare och får hjälpa någon som är duktig är nog en enorm erfarenhet och som senare hjälp dig dit du är nu.



Han har flyttat till Norrland nu och ska tydligen bli jägmästare?! - Ingenting jag kunde anat vid första ansyn. Kan tänka mig att han är väldigt speciell som ryttare, men duktig någonstans eftersom att han har bra framgångar. Det är perfekt med en tränare som känner till en väl och vet ens brister / styrkor och kan matcha därefter.



Precis, det är upptill läsaren att granska kritiskt, ta hårdare och lättare på vissa saker. Som du säger är det även så att ett perfekt inlägg även om det skulle vara fakta korrekt efter en bok inte alltid det som fungerar i praktiken. Inlägg där det är mycket tyckande och funderande är det roligaste inläggen att läsa / kommentera. - Gillar ditt tankesätt!



Lina; Du ska alltså lära honom "hoppbyten" och inte korrekta dressyrbyten? Då tror jag inte alls det behöver ta speciellt lång tid om man tränar på det lagom ofta. Se bara till att han inte får träningsvärk!



Linnea; Ponnysar har den fördelen - att vara söta!



Jag håller tummarna för att du hittar någonting att rida sen dyker kanske september upp tidigare än anat. - Framtiden får utvisa hur allting blir!



Låter som en bra plan, dem brukar oftast tappa mycket vätska och det går ganska fort att få tillbaka. Håller tummarna!



2010-01-31 @ 12:51:59
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/
Postat av: Warnmark -bloggen för dig & din häst

Sv; Ja precis (=

2010-01-31 @ 14:00:44
URL: http://warnmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback