Världscuphoppning resultat

Datum ~ 2010-01-24 | Tid ~ 22:17:27
Kommentarer (3) | Hoppning
1,45-hoppning:
6) Malin Baryard Johnsson - H&M Reveur de Hurtebise

Six-Bars-Jumping:

8) Lördagens resultat och placeringar gick till Henrik von Eckermann, Sverige, Rocketman 4 fel/2

Championat von Leipzig 1,50-hoppning
3) Rolf-Göran Bengtsson, Sverige, Casall La Silla
12) Henrik von Eckermann, Sverige, Lamour 4 62,70

Youngster Tour 1,40 hoppning:
3) Henrik von Eckermann, Echt Stark 0 59,98

Grattis till en bra start för årets första Väldscup, härifrån satsar Sverige mot toppen!

Funderar du på hur världscuphoppningen fungerar ? Kolla då in Svenska Ridsportsförbundet
Kommentarer
Postat av: Mikaela

Svar: Tack så mycket. Det är alltid skönt när man får höra att folk tycker man har sunda värderingar :)och jo hon är verkligen det viktigaste för mig och jag visste ju vad jag köpte och hon får ta precis den tiden hon behöver :) ingen stress här inte. Jag tror verkligen precis som du att med mer tillit så kommer hon bli kanonfin igen :) och det är så härligt att hon redan är så mycket finare, att allt jobb man lagt ner börjar löna sig :D det är det bästa som finns med ridning och hästar, utveckling :)

2010-01-24 @ 22:34:36
URL: http://mikaelaandersson.blogg.se/
Postat av: Anki

Okej va roligt!!

Hmm.. ja de beror på hur ont jag har ;P Men det brukar oftast bli en uteritt då..

Hur brukar du göra??

2010-01-24 @ 22:37:35
URL: http://blackwing.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Mikaela; Ibland behöver man höra att man tänker och resonerar rätt när man känner sig vilsen. Tur att vi hästmänniskor håller ihop och hjälper varandra. Jag kommer hellre med tips och pepptalk än att klanka ner på någon och säga "du gör fel". Jag tror absolut du har en toppenhäst, och som du säger. Har man tid och ingen stress så får man riktigt trevliga resultat! Hästar är underbara på så sätt!



Anki; Försök att jogga din häst efter ett hårt träningspass. Tänk själv, är du öm och har träningsvärk så lättar den snabbare om du får röra dig lite lagomt. Samma sak gäller hästar. När jag tränar joggar jag alltid dagen efter för att slippa stela och hårda muskler. Hästar förknippar då träningen med dagen efter obehag!

2010-01-24 @ 22:53:32
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback