Hoppträning Eva Jonsson

Datum ~ 2010-07-21 | Tid ~ 01:35:05
Kommentarer (0) | Allmänt
Åkte ut i god tid till Innertavle för att hitta till ridbanan och kvällens träning. Efter en miss och lite vägbeskrivning hittade vi till platsen. Oron över att komma för sent var onödig då vi var först på plats.

Började att rida fram hästarna lite fritt och sedan lite mer i grupp. Skilla kändes väldigt bra och jobbade på trevligt i alla gångarter. Galoppjobbade väldigt mycket där hon även skötte sig näst intill felfritt. Lite hopp och studs samt missförstånd men för det mesta riktigt OK. Fick tips om hennes "jag-byter-galopp-mamma". Hur jag ska korrigera och rida för att slippa detta.

Hoppade fram på en studs där jag visade det olika effekterna av min ridning, Eva utbrast till slut OJ vad långt hon kan hoppa. (När hon tog två hinder i ett språng) vilket var väntat från min sida då det blev trångt och "högt".

Därefter hoppade vi lite linjer och jobbade med takten och galoppen mot hinder. Skilla var på dåligt humör och detta ställde till det. Inte framme för skänkeln och inte alls med mig. Vi klarade oss igenom de övningar jag bestämt mig för men det var endast på min vilja. Mycket humör men fick lovord av tränare. Mycket trevlig häst som kan hoppa höghus. MEN jag måste jobba med markarbetet och se till att få en rektion NÄR jag ber om det, inte när det passar henne.

Eva var väldigt bra och jag ser fram emot att träna för henne framöver. Blir att börja hoppa Skilla varannan dag tills vidare, för att jobba på småsakerna. Självklart bara gymnastikhoppning och några få hinder per gång. Ingenting är omöjligt, och jag tänker inte ge upp! När hon hoppar höghus i framtiden, ska det vara tillsammans med mig!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback