Tillbaka till arbetet

Datum ~ 2010-07-14 | Tid ~ 18:05:45
Kommentarer (0) | Allmänt
Igår var första dagen som Skilla skulle ridas efter hennes sommarbete. Övervägde att rida barbacka men då jag inte litar på trafiken ännu valde jag att rida med sadel. Långt skrittpass och sedn några kortare sträckor i trav för att sedan skritta av ordentligt. Hon var ganska stel men arbetsvillig och lossnade fint när jag jobbat henne undan och runt skänkeln längst vägen.

Idag blir det ett liknanade pass, har börjat jobba med att plocka upp formen lite, ca 1min sen lägga ner igen för att stärka ryggen och muskulaturen i bakdelen. Ser fram emot kvällens pass, hon är så himla fin min häst!

Nu blir det att åka in till anläggningen och träna Ida och Nora. Nora har fått hem sin nya ponny (lördag) så det här blir första träningen! Hoppas att mina förväntningar upprätthålls och att jag inte förväntat mig mindre än jag får se. Blir att jobba lite dressyr / markarbete för att Nora ska få lära känna hennes nya ponny Red Beauty "Bea".
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback