Angående filmklipp

Datum ~ 2010-03-10 | Tid ~ 11:25:48
Kommentarer (6) | Allmänt
Lamia om Underbara känsla:
Kan du inte filma på någon träning? :D
Svar: Jag har några träningar filmade. Tyvärr så fungerar inte vår kamerasladd och att filma på minneskortet fungerade inte heller. Så att lägga ut filmerna är verkligen inte alls lätt. Dem finns dock på kasett. Tanken är att detta ska bli lättare så att jag kan uppdatera kontinuerligt med filmer från träningarna så att ni ser hur det går, försämringar och förbättringar! Ska kolla upp det där snarast och hoppas att lösa problemet omgående.
Kommentarer
Postat av: Lamia

Mehh, fixa det ;D haha

2010-03-10 @ 11:28:48
URL: http://lamiamichelle.blogg.se/
Postat av: Linnea Granström- Ungmamma & Ryttare

Jaha :) Alla brukar säga att både hon och Nalle ser ut som c-ponnyer :P Men tack :)

2010-03-10 @ 11:49:16
URL: http://linneagranstrom.blogg.se/
Postat av: Linnea - Hästar, Foto, Vardag m.m.

Jo, intressant är hon alla gånger kan jag lova! ;P haha. Det känns bra faktiskt.. Dock är hon sjukt svårriden! Man kan inte tro det men det är en häst man inte får Något gratis av utan man får jobba för mödan! Man får visa henne att man är värd hennes förtroende & i ridningen så måste man göra allt rätt, annars stretar hon emot!



Jag har bara ridit henne typ 7ggr eller något varav 2ggr är i ridhuset .. sist gick hon hyffsat på slutet men då hade jag suttit & ridit lösgörande i typ en timme :P vi får se hur det går idag :) tror det kommer lossna bättre när hon känner mer förtroende för mig också..



Vi klickar rätt bra verkar det som ! Ägaren är nästan lite förvånad över hur bra hästen tycker om mig :)

2010-03-10 @ 12:24:28
URL: http://linneabrandt.blogspot.com
Postat av: Evelina

Jag håller med Lamia, fixa det ;) Det är så roligt att se filmer och man får lättare en "uppfattning" av ekipaget :D

2010-03-10 @ 15:44:50
URL: http://evi0627.blogg.se/
Postat av: Beffa

Du, jag har en pryl som är super. Den går att både koppla till VHS och till filmkameran, sen stoppar man in den i datorn via usb och kan på så vis lägga upp filmerna!! Finns tex på Kjell&Company och Teknikmagasinet.

Hade alla tävlingar/träningar med pållen på VHS och var rädd att bandet skulle gå sönder, det är så gammalt. Men det var inte speciellt svårt att börja föra över med den där sladden!!

2010-03-10 @ 21:02:32
URL: http://beffa.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Lamia; Jag ska försöka vet bara inte riktigt hur jag ska lösa det!



Linnea Granström; Nej jag tyckte hon såg rätt stor ut, riktigt fin i typen!



Linnea; Roligt med en utmaning kanske? När dem har haft det svårt innan och har mycket i bagaget brukar det kännas tusen resor bättre när dem litar på en och då gör dem oftast allt för en.



Spännande, hur gick dagens ridning? Skönt att ägaren litar på dig och är glatt förvånad!



Evelina; Jag ska göra mitt bästa för att lösa problemet med filmningen. Både för min egen skull och för alla läsare som otåligt vill se hur det går för oss!



Beffa; Jag har den på band (tillhörande kameran) och den går bra att koppla till teven och se där. Har bara inte fått det att fungera till datorn, ny sladd fungerade tyvärr inte heller. Vet som inte hur man ska överföra det då? Menar du att man kan koppla den från kameran direkt till USB?



Måste nog kolla upp det där och prova!

2010-03-10 @ 21:46:45
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback