Helkväll i stallet

Datum ~ 2010-03-23 | Tid ~ 11:23:32
Kommentarer (6) | Allmänt
Spenderade hela kvällen i stallet igår.
Fixade med stallsysslorna och hade riktigt trevliga samtalsämnen med de andra i stallet. Trivs riktigt bra med dem, och det finns alltid mycket att prata om. Vi samlades faktiskt riktigt många och pratade riktigt länge

Den planerade promenaden tillsammans med Johanna blev inte av förens efter kvällsfodringen och tillfixning av stallet. Mysigt att promenera i mörkret och jag tror hästarna tyckte likadant.

Det blir ingen hoppträning ikväll eftersom många hade förhinder att vara med. Jag åker ut till stallet och in till ridhuset innan dagens lektion och får hjälp av Hanna innan istället. Regelbundenhet och rutiner kring hoppningen tror jag är väldigt viktigt för en så ung häst som Skilla.

Har inte haft tid eller möjlighet att lägga upp bilderna från Seriedressyren ännu, hoppas på att kunna göra det under kvällen. Prio ett idag har varit storstädning av huset men främst mitt rum. Dags att återgå till snyggt och prydligt när pojkvännen kommer hem snart.

Hur viktigt tycker ni det är att träna regelbundet?
Kommentarer
Postat av: Lamia

Sv: Tror på henne gör jag absolut, annars hade jag inte ens funderat på henne :P det är bara det att hon är 10 år redan, och man kan inte sälja en sån häst till vilket ställe som helst då hon blir så lätt stressad. Det är så viktigt att det blir rätt. Men tror på henne gör jag!

2010-03-23 @ 11:53:56
URL: http://lamiamichelle.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Lamia; Tio år - vår Tio år höst spelar inte så stor roll. Det är mer om det "tar några år" innan hon är lugn. Men det tror jag inte att det gör. Menar, det förutsättningar hon haft sen hon kom till SURF har kanske inte varit dem bästa men hon har lärt sig väldigt mycket även fast det varit ridskoleelever som vidareutbildat henne. Absolut inte, men du om någon vet hur man rider till svåra hästar. Melwin var hysterisk när du köpte honom, lugn när du sålde och han hade varit kocko länge.



På en säsong tror jag du har ut mycket av henne. Hon hoppar hus, som du redan vet och blir nog en bra tävlingsponny. Absolut inte till vem som helst. Tillridninsprojekt sälja utan större vinst men med en "morot" tror jag absolut att du kan.



I say, go for it!

2010-03-23 @ 11:59:57
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/
Postat av: Lamia

Jag är inte orolig för min skull, mer för den som köper henne sen om jag inte hittar rätt person! Hahahah "varit kocko länge", det var en bra beskrivning av honom :D



Ska kolla på en annan ponny idag så jag har lite att jämföra med. Att det ska vara så svårt att köpa häst, när man inte letar vill man ha alla man ser och när man väl ska ha velar man så det inte är klokt..

2010-03-23 @ 12:07:23
URL: http://lamiamichelle.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Lamia; Det är det svåra oavsett om man har en lätt eller svår riden häst - att hitta rätt. Jag tycker det var en ganska bra beskrivning :)



Vart står den här andra ponnyn?

Så är det alltid, när man inte behöver så hittar man massor, när man letar får man jätte mycket beslutsångest!

2010-03-23 @ 12:21:58
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/
Postat av: Emily

Jag försöker träna ett par gånger i veckan :) har en crosstrainer hemma i sadelkammaren haha och så brukar jag kräla runt på golvet och göra situps, rygglyft osv x)

2010-03-24 @ 09:40:44
URL: http://memily.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Emily; Åh då måste du ha en stor sadelkammare om du har en crosstrainer där! Duktig av dig att du tränar hemma och självständigt.



Jag försöker att gymma tre dagar i veckan när jag inte är sjuk. Pass, gym och cardio.

2010-03-24 @ 10:08:16
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback