Luftiga byten

Datum ~ 2010-03-30 | Tid ~ 00:38:33
Kommentarer (0) | Allmänt
Spenderade kvällen i stallet då mina jobbtimmar vart förskjutna två timmar på grund av misskoll från min sida.
Åkte ut och pysslade på med stallsysslorna, hade trevligt sällskap från Tova som hjälpte mig med foder och annat.

Därefter kom mitt sällskap tillbaka (Emelie S) som varit och lämnat tillbaka en bortsprungen hund som irrade runt på vägen. Friserade Bavaria lite lätt på Emelies begäran, hoppas att det ser någorlunda ut imorgon! Att klippa hästman är alltid ett äventyr i sig. Har lyckats klippa Skilla snyggt två gånger, och misslyckats ordentligt en, efter det har den fått växa lite. Hoppas fortfarande på att någon annan ska ta sig an den men antar att jag måste lära mig den hårda vägen.

Red ut tillsammans med Emelie och Bavaria. Skilla var superspänd och jätte nervig och därför blev det verkligen basic ridning. Ingen form och inga svåra uppgifter bara loss med spänningarna och tydlig med vart skåpet ska stå. Hon lossnade lite bättre i slutet men var vädligt okoncentrerad och spattig. Motionerade hästarna ordentligt så förhoppningsvis är hon mjukare och trevligare imorgon inför hoppträningen. Jag är väldigt motiverad och längtar verkligen till träningen. Hon gjorde några riktigt trevliga byten när hon var som mest laddad och studsade runt.

Som ni vet vilade Skilla igår. Att hon blir spänd och okoncentrerad efter vila är ingen nyhet bara dags att lära sig att motion måste hon utföra trots massor med hjärnspöken.

Motivationen är hög så nu gäller det bara att fokusera!
Åsenmästerskapen - HERE WE COME
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback