Vardagslyx

Datum ~ 2010-03-13 | Tid ~ 03:26:12
Kommentarer (0) | Allmänt
Åkte till stallet kring 13.00 snåret för att pyssla och fixa stallsysslorna.
Insåg även att jag har "stallfixar vecka i veckan" och jag vet varken när jag ska ha tid, eller hur man gör allting. Återstår att se, och tänkte försöka ta tag i det under morgondagen, vet inte alls hur söndagen ser ut ännu.

Min planerade promenad gick enligt planerna (plus poäng till mig) och varade ca 20minuter. Något halkigt men mot slutet började Skilla inse att hon måste anpassa tempot efter underlaget och började se sig för. Mysig tur och jag tror att promenera häst vid hand är väldigt nyttigt för kontakten och för "reglernas skull".

Skilla fick även agera täckesmodell till Catago täcket som jag tidigare nämnde vilket hon faktiskt gillade. Att stå uppställd på gången, få massa pussar godis och beröm är nog aldrig fel i hästvärlden. Modellen av täcket överraskade mig otroligt mycket. Som jag nämnt tidigare har Skilla en lite "svårt" modell och täckerna sitter oftast bra fram, men blir då för korta bak. Eller för stora fram, men tillräckligt långa. Catago täcket satt bra fram, och räckte över lill-rumpan!!

Då jag hörde att utbudet av täcken var knapert i staden bestämde jag mig, kosta vad det kosta vill. Catagotäcket ligger lite över min budget men jag måste nog följa Hannas resonemang. Hellre ett dyrare täcke som håller 5år än ett billigare som du måste byta ut efter någon säsong. Dessutom var den ljusblåa färgen riktigt snygg till hennes röda päls. Blir att se om man kan matcha upp med någon snygg grimma innan hon får inviga den nya outfiten!

Vikarierade även för Hanna idag under kvällen. Fredagseleverna är nog de elever jag har sämst koll på, och den dag jag har minst vikariatefarenheter av. Planerna och övningarna som Hanna gjort upp följde jag något så när, improviserade under tidens gång för att anpassa det efter barnen och hästar. Tror att alla var nöjda med lektionerna och jag kände mig nöjd med min insats. Övregångar, framdelsvändningar och sitsen var vad eleverna fick träna på. Tror nog att jag ska sno någon av övningarna till mina tisdagsgrupper!

Nu är det dags att dra mig mot sängen.
Planen för imorgon lyder följande.
- hitta lite nya kläder, applebottom jeans åtminstone.
- transportera till ridhuset där jag förhoppningsvis kan rida igenom henne. (förutsatt att hon inte ömmar)
- kvällen är oviss men det lutar mot danshållet!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback