Dags för shopping

Datum ~ 2010-05-09 | Tid ~ 15:06:31
Kommentarer (6) | Allmänt
Gårdagens tävlingsdag i kombination med lite sömn för mycket att göra har lämnat sina spår. Släpade mig upp ur sängen tidigt imorse för att hjälpa mina små tjejer. Nora och Ida red sereidressyr idag på deras ponnyer. Superduktiga tjejer som kom ihåg banorna, satt kvar i rodeouppvisning och orkade rida hela programmet igenom. Bra resultat fick dem också! Små detaljer som kommer plocka upp poängen men en riktigt godkänd ritt från båda ryttarna.

Fastnade lite på tävlingsplatsen och såg några fler hästar. Åkte vidare mot Åsen när det blev för mycket skitsnack och tiden ramlade iväg. Jag har aldrig förstått mig på att folk orkar gnälla, klaga och vara så missunsamma gentemot varandra. Typiskt ridsporten men det är verkligen inte uppskattat på något plan.

Tömkörde Skilla en stund efter att stallsysslorna var avslutade. Hon skötte sig bra och jobbade riktigt fint en stund. Än så länge är jag för okunnig, och grön för att uträtta några underverk i tömkörningen. Gör mitt bästa och hoppas att jag gör någon nytta där imitten. Jobbade både på raka och böjda spår i alla gångarter. Flyttade runt tömmarna lite med och utan inspänning för att hitta bästa läget där hon var ärligast i formen. Hittade ett bra läge och betydligt bättre än tidigare. Fick några fina rörelser och avslutade med en ökad trav som jag drömmer om att sitta ner i, i framtiden.

Blir att inhandla tävlingsutrustning omgående om vi ska debutera snart. Hade tänkt beställa Veredus (carbon gel + youngjump) men hittar inget billigt och bra ställe. Eventuellt någon matchande huva +schabrak finns i åtanken men viktigast är nog ett nytt träns. Ska ta mig för att beställa det under morgondagen, köpa en pullarnosgrimma så kan jag byta dem vid tävling.

Kavaj och skjorta ska också inhandlas, förhoppningsvis i veckan så har jag allting klart. Har inte anmält mig och detta måste göras omgående. Ska krångla med licenserna under morgondagen.
Kommentarer
Postat av: Catrin Egerfors - Mitt liv som tävlingsryttare

Haha oj då.. All utrustning på samma gång? :) Roligt med shopping :)

När blir debuten? :)

2010-05-09 @ 19:34:10
URL: http://cathie.se
Postat av: Emelie

Stort tack för hjälpen med tjejerna idag!! Du är en klippa och en stjärna ;) !! Vad skulle vi göra utan dig?!

Kramar

2010-05-10 @ 08:47:37
Postat av: Evelina

Blir det Umeå :D ?

2010-05-10 @ 10:47:27
URL: http://evi0627.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Catrin; Jag tror det blir att inhandla all utrustning samtidigt, då har jag det bortgjort. Har haft köpstopp och inte handlat något alls tidigare så det kanske börjar bli dags. Shopping är livsfarligt roligt!



Debuten (om jag har mod nog) blir i stutet av Maj.



Emelie; Det är verkligen så roligt att hjälpa dem. Hoppas att jag sa någonting vettigt och att dem förstod vad jag menade. Ni skulle nog klara er bra, men jag däremot skulle vara uttråkad!



Evelina; Det ser ut som det!

2010-05-10 @ 22:05:20
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/
Postat av: Tanya

sök på fåglasång eller nått sånt, köpte mina young jump där. billigaste stället! Snabb leverens med :)

2010-05-14 @ 11:16:51
Postat av: Hoppbloggen

Tanya; Kollade och det är verkligen stor skillnad i pris i jämförelse med andra ställen. Skyndade mig att beställa direkt så jag hoppas dem hinner komma innan fredag!

2010-05-15 @ 17:52:13
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback