En känsla som jag unnar alla ryttare

Datum ~ 2010-05-13 | Tid ~ 20:58:58
Kommentarer (0) | Hoppning
Städningen av anläggningen gick riktigt bra.  Nu börjar det bli snyggt och prydligt och se ut som ett dommartorn och inte ett förråd. Visst finns det en del saker vi gärna slängt, som inte är använt på åratal, men som skulle "saknas" av vissa som gillar det gamla.

Mycket skrot blev kastat och förhoppningsvis blir det mer ordning framöver. Nu har vi gjort vårat och resterande fortsätter med övervåningen på söndag.

Hoppträningen gick otroligt bra. Vi slapp regnet nästan hela träningen och Skilla skötte sig väldigt bra. Hon var super laddad och väligt energisk. Att hon vilade igår hade nog sitt till, men jag gillar min pigga glada studsiga häst som haft semester det två senaste träningarna.

Hoppade kombination, studs och en tajt sväng mot en oxer - där hade vi mest problem. Att behålla galoppen i den snäva svängen utan att den skulle bli studsigt och för mycket energi uppåt var svårt. Men det gick till slut.

Skilla var otroligt fin redan i framridningen men lite överilad i galoppen, studsig vilket fick mig att klämma lite väl mycket med sitsen vilket ger henne mer energi att studsa. Känslan av att försöka bromsa men insikten i att jag drev otroligt mycket omedvetet var lite svår och något jag måste fundera mer på. Men hon skötte sig bra och var riktigt trevlig.

När jag tänker tillbaka på vart vi började och vart vi är idag är förvandlingen enorm. Jag har en fruktansvärt fin häst som kommer bli bättre än jag någonsin anat. En känsla som jag önskar alla ryttare får uppleva någongång.

Provade nya utrustningen, pullarnosträns med tillhörande förbygel/martingal i svart med klinkers. Inte mitt förstahandsval, men faktiskt riktigt stiligt. Mässingspännen, mässingträns samt underbara tyglar! Blir att satsa på den utrustningen den här säsongen för att skaffa någonting annat till nästa år.

Uppdaterar med övningen när jag har tillgång till min dator.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback