Gårdagens debut

Datum ~ 2010-05-22 | Tid ~ 22:23:29
Kommentarer (0) | Hoppning
Hemkommen från dagens tävlingar. Idag var det hästskötare / fotograf som stod på schemat. Åkte med Hanna som bad om hjälp då hon stod med två hästar i samma klasser för dagen.

Mycket trevliga ekipage visade upp sina talanger / bristande talanger under dagens gång. Trevligt sällskap och bra väder gjorde en lång dag bra.

- Tillbaka till gårdagens debut för mig och Skilla.
Åkte ut till stallet tidigt på förmiddagen för att förbereda allting och vara på tävlingsplatsen i god tid för att slippa onödigt stress. Väl på Hippologum hade en god vän fixat uppstallning så Skilla skulle få landa lite innan det blev dags för dagens äventyr. Hade otroligt mycket support och hjälp från mamma, och hästskötare Jennifer som stod för tillsnyggning och knoppning av Skilla.

Nervositeten innan klassen är verkligen svår att beskriva. Har nog aldrig varit så nervös och spänd inför någonting tidigare. Kunde hålla nerverna i styr och när jag väl satt i sadeln så lugnade jag ner mig snabbt.

Skilla skötte sig exemplariskt på framridningen! Vilket temperament och vilken stjärna för att aldrig vistast på tävlingsplats förut. Red fram och hade ett trevligt sug i handen och en mycket arbetsvillig häst som rörde sig i kaoset på framridningen. Väl på framhoppningen scoopade min häst gärnet över lilla och tvingade mig att stanna kvar på det lite väl länge innan hon landade och började hoppa "lagomt".

Fick hjälp av Emma Wallgren på framhoppningen då nerverna började spöka lite smått. Fick inte hoppa fram som jag hade tänkt, och behövde därför coaching. Fick till några riktigt bra språng och nervositeten var som bortblåst.
Väl inne på banan tittade hon sig runt lite, med all rätt men fokuserade så fort det var dags att börja rida. Hoppade hela banan som planerat, hamnde väl diagonalt över ettan, blev en snäv sväng mot tvåan vilket ledde till ett frambensfel. Därefter flöt banan på bra, hade en rund och fin galopp mellan hindren, inte så mycket tryck som jag vanligtvis har men kom till bra ridning emellan. Debuten avslutades med 4fel och en otroligt nöjd ryttare.

Skilla skötte sig exemplariskt och bättre debut än denna kunde jag aldrig förväntat mig, eller drömt om!
Underbara häst överröstes med klapp och beröm och en trött och varm ryttare satt i chockfas långt efter ritten. Att vi klarade av det, så enkelt och så okomplicerat hade jag aldrig förväntat mig!

Bilder från tävlingen kommer så fort dem finns tillgängliga.
- Har inte tagit mig tiden att se filmen ännu, men oj vad underbart det känns!

Stort tack till: Jenninfer, Angelika, Mamma, Emma, Hanna och alla andra som gjorde min debut möjlig!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback