Mysig kvällsritt

Datum ~ 2010-05-24 | Tid ~ 00:06:16
Kommentarer (2) | Allmänt
Red ut tillsammans med Johanna och Chan efter fodringen i stallet.
Jobbade hästarna i alla gångarter och red på nya sandvägar på andra sidan e4an. Skilla kändes pigg och alert och lite busig, men det brukar höra skogen till. Blandade småskutt visade vi allt upp men där emellan var hon riktigt trevlig. Mysigt sällskap och en trevlig avslutning på dagen, hästarna frustade förnöjsamt på hemvägen. Blir hårdträning framöver med "tygellängd" både för mig och Johanna om hästarna ska sätta mer muskler baktill och jobba vidare på halsmuskeln.

Funderar på att införskaffa en martingal att rida på till vardags, Skilla har blivit lite hög i huvudet och skulle behöva en stopp någonstans. Främst  i hoppningen men även i skogen, känns jobbigt att måsta rida med graman jämt.

Njuter fortfarande av fredagens tävlingsdebut. Ska titta på filmen under morgondagen för att se hur det faktiskt såg ut, än så länge har jag bara känslan. När möjligheten ges ska jag ta med kameran till en fotobutik och be om hjälp för att publicera filmklipp på bloggen.

Rider ni med hjälptyglar till vardags?
Vilka hjälptyglar använder ni om så är fallet.
Kommentarer
Postat av: Emily

Jag står alltid för less is more vad det gäller "hjälpmedel", använder aldrig något. Ibland inspänningar när jag tömkör eller longerar, det är det enda :)

2010-05-24 @ 09:42:15
URL: http://memily.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Emily; Håller med dig när det gäller hjälptyglar. Men om den vanliga ridningen inte fungerar utan hjälpmedel tror jag att det kan vara nödvändigt. Ska fundera lite till, en martingal i hoppningen / skogen kanske skulle underlätta.

2010-05-24 @ 12:22:07
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback